בניית מרובעים לפי אלכסוניהם

בניית מרובעים לפי אלכסוניהם      

מקור:
מטח
אופי הפעילות:
 
תאור: ביישומון אפשר לבנות מרובעים לפי תכונות אלכסונים שבוחרים מתוך שלושה תפריטים העונים על שלוש שאלות: האם האלכסונים חוצים זה את זה? האם האלכסונים מאונכים זה לזה? האם האלכסונים שווים זה לזה? בחלון המידות יופיעו: בשחור - הנתונים של אלכסוני המרובע שבניתם, בכחול - אורכי הצלעות ומידות הזוויות של המרובע. אפשר לבנות מרובע אחר לפי אותן תכונות של האלכסונים ע"י גרירה של קדקודי המרובע או ע"י לחיצה על בנו מרובע אחר מאותו הסוג.
 
 

תגובות (0)

 
 
משפחת המרובעים

משפחת המרובעים      

מקור:
מטח
אופי הפעילות:
 
תאור: ביישומון (Applet) משפחת המרובעים אפשר לבנות מרובעים מסוגים שונים על ידי בחירת המרובע הרצוי מתוך תפריט. בחלון המידות יופיעו: סוג המרובע שבחרתם, אורכי הצלעות ומידות הזוויות. אפשר להציג את אלכסוני המרובע, ובחלון המידות יופיעו אורכי האלכסונים והמרחקים מהקדקודים עד נקודת החיתוך של האלכסונים. אפשר לבנות מרובע אחר מאותו הסוג על ידי גרירה של קדקודי המרובע או על ידי לחיצה על בנו מרובע אחר מאותו הסוג.
 
 

תגובות (0)

 
 
אלכסונים בטרפז

אלכסונים בטרפז    

מקור:
מרכז מורים ארצי למתמטיקה בחינוך העל יסודי
אופי הפעילות:
 
תאור: דף עבודה ויישום דינאמי לחקירת תכונות האלכסונים בטרפז. בדף העבודה הנחיות לחקירה והוכחה של המשפט: הקו המקביל לאלכסוני הטרפז ועובר דרך נקודת מפגש האלכסונים שווה לממוצע ההרמוני של הבסיסים.
 
 

תגובות (0)

 
 
מיהו הריבוע האמיתי

מיהו הריבוע האמיתי      

מקור:
מרכז מורים ארצי למתמטיקה בחינוך העל יסודי
אופי הפעילות:
 
תאור: דף עבודה ויישום דינאמי בהם מוצגים שישה ריבועים, אך עם גרירת הקודקודים הם משתנים. המשימה לזהות כיצד נבנה כל מרובע ולאפיין אותו. מה מיוחד בריבוע?
 
 

תגובות (0)

 
 
אלכסוני המקבילית חוצים את שטחה

אלכסוני המקבילית חוצים את שטחה      

מקור:
fundamental drawing constructions
אופי הפעילות:
חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: סרטון ויישומים דינאמיים המדגימים את המשפט ומנחים להוכחתו.
 
 

תגובות (0)

 
 
<< התחלה < קודם 1 2 3 הבא > סוף >>

תוצאות 1 - 9 מ 21



Home2
פיצוחים
home3


המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי - הפרויקט מבוצע עפ"י מכרז 6/1.07 עבור האגף לתכנון ולפיתוח תוכניות לימודים, המזכירות הפדגוגית, משרד החינוך.

כל הזכויות שמורות לאגף המיחשוב, אוניברסיטת חיפה | עיצוב וביצוע: שני זילברמן, אגף המחשוב