איזהו המעוין החסום במלבן?
 

איזהו המעוין החסום במלבן?   

 

נושא: מרובעים  
תיאור: מתוך הפיצוח "מרובע שכזה". יישום דינאמי לחקירה של השאלה מה התנאי לכך שמקבילית תהיה חסומה במלבן ?שמעוין יהיה חסום במלבן? בפיצוח הנחיה לפתרון בדרכים שונות.

 
מרובע שאלכסוניו מאונכים - בקיפולי נייר
 

מרובע שאלכסוניו מאונכים - בקיפולי נייר   

 

נושא: מרובעים  
תיאור: מתוך הפיצוח "מרובע שכזה". יישום דינאמי המדמה מצבים שונים של יצירת מרובע מקיפולי נייר. מרובעים אלו תכונתם שאלכסוניהם מאונכים. בעזרת היישום ניתן לחקור מרובעים שונים כאלה ואת שטחיהם.

 
מיהו הריבוע "האמיתי"
 

מיהו הריבוע "האמיתי"   

 

נושא: מרובעים  
תיאור: דף עבודה ויישום דינאמי בהם מוצגים שישה ריבועים, אך עם גרירת הקודקודים הם משתנים. המשימה לזהות כיצד נבנה כל מרובע ולאפיין אותו. מה מיוחד בריבוע?

 
אלכסונים בטרפז
 
 אלכסונים בטרפז

 

נושא:  מרובעים
כיתה:
תיאור: דף עבודה ויישום דינאמי לחקירת תכונות האלכסונים בטרפז. בדף העבודה הנחיות לחקירה והוכחה של המשפט: הקו המקביל לאלכסוני הטרפז ועובר דרך נקודת מפגש האלכסונים שווה לממוצע ההרמוני של הבסיסים.

 

 
מרובע חסום במעגל
 

 מרובע חסום במעגל

 

נושא: מרובע חסום במעגל.                            
כיתה:  ט-י-יא
תיאור: דף עבודה לחקירת המשפטים הנוגעים במרובע חסום במעגל ומלווה בארבעה יישומים דינאמיים. היישומים דינמיים מאפשרים לבדוק מצבים שונים כבמעבדה מתמטית:

 

   איזה טרפז חסום במעגל ?
 
  איזו מקבילית חסומה במעגל?
   האם כל מרובע ניתן לחסום במעגל?
    מהו התנאי למרובע חסום במעגל ?

 


תגים:  גיאומטריה המעגל מרובע חסום במעגל
 



Home2
פיצוחים
home3


המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי - הפרויקט מבוצע עפ"י מכרז 6/1.07 עבור האגף לתכנון ולפיתוח תוכניות לימודים, המזכירות הפדגוגית, משרד החינוך.

כל הזכויות שמורות לאגף המיחשוב, אוניברסיטת חיפה | עיצוב וביצוע: שני זילברמן, אגף המחשוב