Home2 arrow home3
home3
זווית פנימית של מצולע משוכלל

זווית פנימית של מצולע משוכלל      

מקור:
מרכז מורים ארצי למתמטיקה בחינוך העל יסודי
אופי הפעילות:
 
תאור: דף עבודה אינטראקטיבי ויישום דינאמי לגילוי וחקירה של זוויות במצולע משוכלל בעל n צלעות.
 
 

תגובות (0)

 
 
מקומות גיאומטרים בעזרת גיאומטריה
 

מקומות גיאומטרים בעזרת גיאומטריה

 

נושא: גיאומטריה אנליטית
כיתה:
 
מבוסס על בחינת בגרות: קיץ תשע"ג מועד א, שאלון 807, שאלה 1

תיאור: פתרון שאלה בבגרות בנושא מקומות גיאומטריים בדרך גיאומטרית ולא אנליטית. דף עבודה ויישום דינאמי .

 

 

 
המשולש המתגלגל
 

המשולש המתגלגל

 

נושא: מעגלים                                 
כיתה:
תיאור: מתוך הפיצוח "מעגלים מתגלגלים", בעית חקר המלווה בישום דינאמי בה נתון משולש ABC החסום בין הקירות המאונכים והכדור המשיק לקירות. כיצד משתנה היקף המשולש? למה הוא שווה?               

 

 

 

 

 

   

 

 
פרחים - מעגלים משיקים
 

פרחים - מעגלים משיקים

 

נושא: מעגלים                                 
כיתה:
תיאור: מתוך הפיצוח "מעגלים מתגלגלים", בעית חקר המלווה בישום דינאמי בה יש עיצוב של פרח הבנוי ממספר מעגלים משיקים זה לזה וחוסמים מעגל זהה.             

 

 

 

 

 

   

 

 
איזהו המעוין החסום במלבן?
 

איזהו המעוין החסום במלבן?   

 

נושא: מרובעים  
תיאור: מתוך הפיצוח "מרובע שכזה". יישום דינאמי לחקירה של השאלה מה התנאי לכך שמקבילית תהיה חסומה במלבן ?שמעוין יהיה חסום במלבן? בפיצוח הנחיה לפתרון בדרכים שונות.

 
מרובע שאלכסוניו מאונכים - בקיפולי נייר
 

מרובע שאלכסוניו מאונכים - בקיפולי נייר   

 

נושא: מרובעים  
תיאור: מתוך הפיצוח "מרובע שכזה". יישום דינאמי המדמה מצבים שונים של יצירת מרובע מקיפולי נייר. מרובעים אלו תכונתם שאלכסוניהם מאונכים. בעזרת היישום ניתן לחקור מרובעים שונים כאלה ואת שטחיהם.

 
מרובע שאלכסוניו מאונכים - בקיפולי נייר
 

מרובע שאלכסוניו מאונכים - בקיפולי נייר   

 

נושא: מרובעים  
תיאור: מתוך הפיצוח "מרובע שכזה". יישום דינאמי המדמה מצבים שונים של יצירת מרובע מקיפולי נייר. מרובעים אלו תכונתם שאלכסוניהם מאונכים. בעזרת היישום ניתן לחקור מרובעים שונים כאלה ואת שטחיהם.

 
בדרך לפיתגורס - ריבועים רוקדים
דף הבית arrow פיצוחים מתמטיים
תקציר
בדרך לפיתגורס|פתרונות
الطريق الى فيتاغوروس
|حلول
Sample Image - ריבועים רוקדים
 

 
ריבועים רוקדים

א. המשחק "השלימו לריבוע"

בואו נשחק משחק. ברשותכם רשת נקודות.
כל שחקן בתורו בוחר נקודה על הרשת ומסמנה בצבע משלו.
השחקן המנצח יהיה הראשון אשר יהיו לו ארבע נקודות שניתן לחברן לריבוע.
ריבוע יכול להיות מסובב ומכל גודל.

ניתן לשחק במשחק האינטראקטיבי מול המחשב או מול חבר, או בעפרון ונייר על דף הרשת הבא.

ב. לפניכם כמה ריבועים מתוך המשחק.
המרחק בין כל שתי נקודות יחידה.

 Sample Image
התוכלו לחשב את אורך הצלע של כל ריבוע ? שטחו של כל ריבוע? 

 Sample Image

 Sample Image

ודאי שמתם לב שיש ריבועים שמיד ניתן לראות את אורך הצלע שלהם ומכאן בקלות לחשב את שטחם.  כיצד תאפיינו ריבועים אלו ואת הקשר בין אורך צלע הריבוע ושטחו?

אך, לא קל למצוא באופן מיידי את אורך הצלע של הריבועים "המסובבים". האם מצאתם? הכיצד?
הנחיה- מצאו את השטח של  הריבוע המסובב בעזרת ריבוע נוסף החוסם אותו וארבעת המשולשים המקיפים אותו
.

ג. בחקירה הבאה תוכלו להיעזר ביישום דינאמי בו ניתן לסובב ריבוע בעזרת החיצים.

(1). נתבונן בסדרת ריבועים מסובבים שהוטו יחידה אחת מעלה.

 Sample Image

חשבו את שטחי הריבועים בסדרה. האם מצאתם חוקיות בין שטחי הריבועים הללו?
התוכלו לדעת מה יהיה שטח הריבוע הבא בסדרה?

(2). בדקו האם קיימת חוקיות לשטח של סדרת ריבועים שהוטו 2 יחידות מעלה. 
      3 יחידות ? 4 יחידות? n יחידות?

 Sample Image

                ריבוע הנטוי 4 יחידות              ריבוע הנטוי 3 יחידות                ריבוע הנטוי 2 יחידות
 הפעילות פותחה לפי nrich (ניתן לצפות גם בסרטונים להדגמת השיעור)

 

מקורות נוספים להעמקה והרחבה:

Sample Image מאדריכלות נוף למשפט פיתגורס- הצעות לפעילות של מטח

  • Sample Image Pythagorean Theorem- IES - אוסף יישומים דינאמיים של הוכחות למשפט פיתגורס ושימושים בבעיות שונות.
  • Sample Image פעילות מקוונת בנושא: משפט פיתגורס- מסע בעולם המרתק של רשת האינטרנט, תבקרו באתרים ממקומות שונים בעולם, העוסקים בפיתגורס האדם ופעלו לעולם המתמטיקה ותיישמו את משפט פיתגורס בבעיות שונות. כתבה וערכה - נאווה מזרחי חט"ב "מיכה רייסר"- ראשון לציון
  • Sample Image הרפתקה פיתגוראית- מאמר מבית "אלף אפס" המספר את סיפור מסע היתדות בן ה-3700 שנים על שלשת המספרים הידועה כשלשת פיתגורס. כתבו: זיוה דויטש, עקיבא קדרי
  • Sample Image משפט פיתגורס- מבחר הוכחות ללא מילים, מאמר של "אלף אפס" ועוד חידות בנושא ויישומו.
  • Sample Image "כל דבר הוא מספר"- מאמר מאת "בארץ הדעת", על תפיסותיו של פיתגורס את מושג המספר ואת המספרים הרציונאליים. כתב: רועי יהושע.
  • Sample Image מצגת על הוכחות של משפט פיתגורס, שלשות פיתגוריות ועוד - פסגה הרצליה, מרים עוזר, רונית רביע, ריטה שכטר
  • Sample Image נגריה מתמטית - בעיית החדש, קשר חם - מוצגת בעיה העוסקת בבניית ריבוע ששטחו שווה לשטח מלבן נתון. הבניהמתבססת על משפט פיתגורס, ומובילה להוכחתו בדרך גיאומטרית. מצורף פתרון לבעיה.

עוד פיצוחים:

 Sample Image

playing math with your food By George Hart for the Museum of Mathematics 
 
מרובע שכזה - מרובע שאלכסוניו מאונכים בקיפולי נייר
דף הבית arrow פיצוחים מתמטיים
תקציר
מרובע שכזה | פתרון
شكل شكل رباعي كهذا
 
   
 

קפלו דף מלבני לאורכו ולרוחבו כך שיתקבלו בפתיחת הדף ארבעה מלבנים חופפים (ראו איור) כעת סמנו על כל קטע מארבעת הקטעים שהתקבלו (הקיפולים) נקודה כלשהי, וחברו את הנקודות כך שיתקבל מרובע.

1. חשבו ובדקו. תוכלו לנסות מצבים שונים ביישום הדינאמי.

א. אילו מרובעים ניתן לקבל? 

ב. אילו מרובעים לא ניתן לקבל? 

ג. האם ניתן ליצור מרובע קעור?

ד. האם אלכסוני המרובע שהתקבל תמיד יהוו קווי סימטריה?

ה. מה נקבל אם כל הנקודות יהיו באותו מרחק מהנקודה המרכזית (M)?

ו. מה נקבל אם רק זוג אחד של נקודות ימצא במרחק שווה מהנקודה המרכזית? האם יש יותר מאפשרות אחת? 

 
2. נמצא את שטח המרובע שאלכסוניו מאונכים בעזרת קיפולי נייר.  

  
גזרו את אחד המרובעים שיצרתם אשר אלכסוניו מאונכים.

א. קפלו שני קודקודים נגדיים אל נקודת המפגש של האלכסונים.

ב. קפלו את שני הקודקודים האחרים אל נקודת מפגש האלכסונים כך שתתקבל מעין מעטפה.

                           

ג. איזה מרובע התקבל? נמקו.
כיצד ניתן לקבל ריבוע?

ד. מה הקשר בין צלעותיו לאלכסוני המרובע המקורי? הסבירו.

ה. איזה חלק מהווה המרובע שהתקבל משטח המרובע המקורי? כיצד מצאתם?

ו. אם ידוע כי אורכי האלכסונים של המרובע הם 6 ו-8 ס"מ. מה שטח המרובעים?
   בדקו ביישום הדינאמי.
   אם נסמן את אורכי האלכסונים של המרובע ב-x ו-y ס"מ. הביעו את שטח המרובעים.

 

מקורות 

1. המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך היסודי, מעובד מתוך הרצאה של ג'וני אוברמן.
2. "אקפלה" – ספר מאת גיא פז, קיפולי נייר ומתמטיקה.


המשך: איזהו המעוין החסום במלבן
 
משפט פיתגורס - ההוכחה של פריגל

משפט פיתגורס - ההוכחה של פריגל  
 

מקור:
המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי
אופי הפעילות:
בפעילות יישום דינאמי המציג הוכחה למשפט פיתגורס בעזרת פאזל שיצר פריגל. מומלץ שהתלמידים יגזרוע"פ ההנחיות ויבנו את הפאזל. היישום מדריך כיצד לבנות את הפאזל ומנחה כיצד להוכיח שבניית הפאזל אכן נכונה.
 
 

תגובות (0)

 
 
משפט פיתגורס –הוכחה בעזרת פאזל

משפט פיתגורס –הוכחה בעזרת פאזל  
 

מקור:
מהמרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי
אופי הפעילות:
בפעילות יישום דינאמי המציג הוכחה למשפט פיתגורס בעזרת פאזל. מומלץ שהתלמידים יגזרו ע"פ ההנחיות ויבנו את הפאזל. ביישום הדינאמי ניתן לראות מצבים שונים של בניית הפאזל וכמוכן להמחיש את פתירתו באופן דינאמי. היישום מדריך כיצד לבנות את הפאזל ומנחה כיצד להוכיח שבניית הפאזל אכן נכונה
 
 

תגובות (0)

 
 
איך מוכיחים משפט מתמטי?

איך מוכיחים משפט מתמטי?  

מקור:
TED-ED
אופי הפעילות:
סרטון אנימציה חביב, מבית TED ED ,המציג את הרעיונות של הוכחת משפטים בגיאומטריה האוקלידית. כדוגמה מוצג ומוכח המשפט שתיכון מחלק משולש שווה שוקיים לשני משולשים חופפים. הסרטון מלווה בשאלות אינטראקטיביות (באנגלית) ובחומר להרחבה.
 
 

תגובות (0)

 
 
איך נקפל משולש שווה שוקיים מנייר מלבני?

איך נקפל משולש שווה שוקיים מנייר מלבני?  

מקור:
numeracyworks's channel
אופי הפעילות:
סרטון המסביר כיצד ניתן לקפל משולש שוקיים צלעות מנייר מלבני. התדעו להסביר מדוע מתקבל משולש שווה שוקיים?
 
 

תגובות (1)

 
 
איך נקפל משולש שווה צלעות מנייר מלבני?

איך נקפל משולש שווה צלעות מנייר מלבני?  

מקור:
orchiming
אופי הפעילות:
סרטון המסביר כיצד ניתן לקפל משולש שווה צלעות מנייר מלבני. התדעו להסביר מדוע מתקבל משולש שווה צלעות? וסרטון נוסף המראה קיפול נייר למשולש שווה צלעות בשני קיפולים בלבד.
 
 

תגובות (0)

 
 
בונים משולשים

בונים משולשים  

מקור:
גלים – לומדים גיאומטריה עם כלי גאוגברה
אופי הפעילות:
יחידת לימוד אינטראקטיבית ובה יישומים דינאמיים בגאוגברה ושאלות לתלמיד עם משוב. היחידה עוסקת בבניית משולשים לפי צלעות (מהתכונה לצורה).
 
 

תגובות (0)

 
 
ממוצעי פיתגורס ועוד
 

ממוצעי פיתגורס ועוד   

 

נושא: משפט פיתגורס  
תיאור: מתוך הפיצוח ממוצעי פיתגורס. ארבעת הממוצעים השימושיים ביותר בין שני מספרים: הממוצע החשבוני, הגיאומטרי, ההרמוני והריבועי. בפיצוח הכרות עם הממוצעים הללו והשימוש בהם, וכן הוכחות ויזואליות לאי שוויונות ביניהם. ביישום הוכחה ויזואלית ופשוטה לאי שוויונוות.

 
להעריך עם חזקות של 10

להעריך עם חזקות של 10
 


מקור:
Ted Ed
אופי הפעילות:
מספרים..כמו למשל, כמה סוכריות בצנצנת, או כמה מתקני פסנתרים יש בעיר? בעזרת חוק פרמי, פיסיקאי ידוע ובעזרת מספרים גדולים בחזקות של 10, תוכלו להעריך מספרים בשיטה פשוטה וקלה. הסרטון מלווה בשאלון אינטראקטיבי ובהפניה לחומקי העשרה.

 
 

תגובות (0)

 
 
שאלונים אינטראקטיביים לתרגול כינוס איברים
 

שאלונים אינטראקטיביים לתרגול כינוס איברים      

מקור:

אופי הפעילות:
חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: שאלונים עם ביטויים אלגברים מסוגים שונים ברמות שונות לפישוט, עם משוב אינטראקטיבי. מתאים לתרגול ולבחינה עצמית. לדוגמה:                                   שאלון כינוס איברים - מקדמים שלמים                      שאלון כינוס איברים - שברים מעורבים                            שאלון כינוס איברים - שברים עשרוניים                     שאלון כינוס איברים - שברים עם מכנים שונים                    שאלון כינוס איברים עם שני זוגות סוגריים
 
 

תגובות (0)

 
 
שאלונים אינטראקטיביים לתרגול משוואות פשוטות

 שאלונים אינטראקטיביים לתרגול משוואות פשוטות    

 

מקור:

אופי הפעילות:
חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: שאלונים עם משוואות מסוגים שונים ברמות שונות, עם משוב אינטראקטיבי. מתאים לתרגול ולבחינה עצמית. לדוגמה:                                                             שאלון משוואות עם מספרים מכוונים                             משוואות עם כינוס איברים וסוגריים                             משוואות עם כינוס איברים וסוגריים                               מספר הפתרונות של משוואה
 
 

תגובות (1)

 
 
בעיה במשולש שווה שוקיים

בעיה במשולש שווה שוקיים  

מקור:
מטח – אוסף יישומונים לכיתה ח
אופי הפעילות:
חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: יסרטוט דינמי המאפשר חקירה כהקדמה להוכחה. הועלה בהקשר לשאלה מתוך שבילים לכיתה ח
 
 

תגובות (0)

 
 
בונים משולשים

בונים משולשים  

מקור:
גלים – לומדים גיאומטריה עם כלי גאוגברה
אופי הפעילות:
חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: יחידת לימוד אינטראקטיבית ובה יישומים דינאמיים בגאוגברה ושאלות לתלמיד עם משוב. היחידה עוסקת בבניית משולשים לפי צלעות (מהתכונה לצורה).
 
 

תגובות (0)

 
 
אי שוויון המשולש

אי שוויון המשולש  

מקור:
הילקוט הדיגיטלי של מטח לחט"ב
אופי הפעילות:
חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: יחידת לימוד אינטראקטיבית לזיהוי זוויות קדקודיות הכוללת ישומים דינאמיים ושאלות עם משוב אינטראקטיבי
 
 

תגובות (0)

 
 
זיהוי זוויות קדקודיות

זיהוי זוויות קדקודיות  

מקור:
הילקוט הדיגיטלי של מטח לחט"ב
אופי הפעילות:
חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: יחידת לימוד אינטראקטיבית לזיהוי זוויות קדקודיות הכוללת ישומים דינאמיים ושאלות עם משוב אינטראקטיבי
 
 

תגובות (0)

 
 
התרגילון: סדר פעולות – פתרון תרגילים

התרגילון: סדר פעולות – פתרון תרגילים  

מקור:
הילקוט הדיגיטלי של מטח לחט"ב
אופי הפעילות:
חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: בפעילות מופיעים תרגילים העוסקים בסדר פעולות חשבון במספרים טבעיים. בפעילות יש 3 סעיפים: תרגילים עם שתי פעולות ובלי סוגריים, תרגילים עם שתי פעולות וסוגריים, ותרגילים עם שלוש פעולות. כמו כן ניתן למצוא פעילויות משחק נוספות בנושא כגון: התרגילון: סדר פעולות - הוסיפו פעולות וסוגריים התרגילון: סדר פעולות במספרים עשרוניים התרגילון: סדר פעולות - חידות
 
 

תגובות (0)

 
 
מקום גיאומטרי
 

מקום גיאומטרי   

 

נושא: גיאומטריה אנליטית  
כיתה:
מבוסס על בחינת בגרות:
שאלון 807, 2009.
תיאור:
 פתרון של שאלה בבגרות בנושא מקומות גיאומטריים. פתרון שאלה זו מוסבר בפירוט בשיעור המוקלט מאת הטלויזיה החינוכית ויש בו שימוש ביישום דינאמי

 
זווית בין חוצי זווית

זווית בין חוצי זווית      

מקור:
ebaghigh
אופי הפעילות:
 
תאור: דף עבודה אינטראקטיבי ויישומון דינאמי לחקירה של מצבים שונים של זווית בין חוצי זווית של זוויות בעלי שוק משותפת.
 
 

תגובות (0)

 
 
קווים מיוחדים במשולש
 

קווים מיוחדים במשולש   

 

נושא: משולשים  
תיאור: יישום דינאמי המציג משולש ובו חוצה זווית, גובה, תיכון ואנך אמצעי.

 
סכום הזוויות הפנימיות במצולע

סכום הזוויות הפנימיות במצולע      

מקור:
illuminations
אופי הפעילות:
 
תאור: יישומון דינאמי בו ניתן לחקור ולגלות את הנוסחה לסכום זוויות במצולע כלשהו. היישום מציג את מידות הזוויות הפנימיות ואת סכומן. ניתן לשנות את מימדי המצולע ולצפות כיצד סכום הזוויות נשאר קבוע..
 
 

תגובות (0)

 
 
סכום זוויות חיצוניות במצולע

סכום זוויות חיצוניות במצולע      

מקור:
geogebraTube, Orcheming
אופי הפעילות:
 
תאור: יישום דינאמי לחקירת סכום זוויות חיצניות במצולע כלשהו. ביישום מכונית נוסעת על שפת מצולע מחומש ומסתובבת סביב כל קודקוד. מהו סכום זוויות שהמכונית הסתובבבה? ניתן לשנות את מימדי המחומש.
 
 

תגובות (0)

 
 
משולש שווה צלעות
 

משולש שווה  צלעות   

 

נושא: משולשים  
תיאור: דף עבודה עם הנחיות לבניית משולש שווה צלעות, האחת עם כלי מוכן של גאוגברה והשניה בדרך של בניה עם סרגל ומחוגה.

 
משולש שווה שוקיים
 

משולש שווה שוקיים   

 

נושא: משולשים  
תיאור: דף עבודה עם הנחיות לבניית משולש שווה שוקיים בגאוגברה בשלש דרכים שונות, על פי תכונות משולש שווה שוקיים.

 
חפש את המטמון
 

חפש את המטמון   

 

נושא: מקומות גיאומטריים  
תיאור: מתוך הפיצוח חפש את המטמון, העוסק במקומות גיאומטריים, יישום דינאמי הממחיש את פתרון החידה. היישום מציג את המעגל כמקום גיאומטרי וכן גם מעגל אפולוניוס.

 
משפט קטע אמצעים
 

משפט קטע אמצעים   

 

נושא: משולשים  
תיאור: דף עבודה ויישום דינאמי העוסק במשפט קטע אמצעים במשולש. דף העבודה מטפל בתכונות קטע אמצעים במשולש ובתנאים המספיקים וההכרחיים לקיומו.

 
מקום גיאומטרי - חלוקת מיתר
 

מקום גיאומטרי - חלוקת מיתר   

 

נושא: מקומות גיאומטריים  
תיאור: דף עבודה ויישום דינאמי להרחבת הבעיה של מציאת המקום הגיאומטרי הנוצר על ידי אמצע מיתר במעגל

 
מקום גיאומטרי - אמצע מיתר
 

מקום גיאומטרי - אמצע מיתר   

 

נושא: מקומות גיאומטריים  
תיאור: דף עבודה הנחיה לבנייה בגאוגברה של המקום הגיאומטרי הנוצר על ידי אמצע מיתר במעגל. מצורף גם יישום.

 
זווית פנימית של מצולע משוכלל
 

זווית פנימית של מצולע משוכלל   

 

נושא: מצולעים  
תיאור: דף עבודה אינטראקטיבי ויישום דינאמי לגלוי וחקירה של זוויות במצולע משוכלל בעל n צלעות.

 
תכונות הפונקציה ונגזרתה
 

תכונות הפונקציה ונגזרתה   

 

נושא: פונקציות  
תיאור: יישום דינאמי, פעילות ודף עבודה אינטראקטיבי לחקירת תכונות הפונקציה כגון עליה וירידה, קעירות כלפי מעלה וכלפי מטה לגרפים של פונקצית הנגזרת. וכן כיצד מושפעת הנגזרת מפעולות הזזה של הפונקציה? תורגם ונערך על פי האתר: GeogebraCalculus

 
הנגזרת של פונקציה הפוכה
 

הנגזרת של פונקציה הפוכה   

 

נושא: פונקציות  
תיאור: דף עבודה אינטרקאטיבי ויישום דינאמי לחקירה של הקשר בין הנגזרות של פונקציות הפוכות. הנגזרת של פונקציה הפוכה שווה להופכי של נגזרת הפונקציה עצמה. הנחיה להוכחה אלגברית וכן להוכחה ויזואלית.

 
שטחים בתוך מלבן
 

שטחים בתוך מלבן   

 

נושא: שטחים  
תיאור: דף עבודה אינטראקטיבי בו מוצגים מלבנים שווי שטח בהם חסומים צורות שונות. על התלמיד למצוא את השטח הצבוע הגדול ביותר והקטן ביותר על פי חישובי שטח משולש עם גבהים שווים. המשימה לקוחה מתוך מתמטיקה משולבת כיתה ז.

 
מיהו הריבוע "האמיתי"
 

מיהו הריבוע "האמיתי"   

 

נושא: מרובעים  
תיאור: דף עבודה ויישום דינאמי בהם מוצגים שישה ריבועים, אך עם גרירת הקודקודים הם משתנים. המשימה לזהות כיצד נבנה כל מרובע ולאפיין אותו. מה מיוחד בריבוע?

 
אריה, תנין והקוף
 

אריה, תנין והקוף   

 

נושא: מקומות גיאומטריים  
תיאור: יישום דינאמי הממחיש את המקום הגיאומטרי של אמצע קטע. ביישום מוצגת חידה המוסילה למציאת המקום הגיאומטרי.

 
ממוצע גיאומטרי במשולש ישר זווית
 

ממוצע גיאומטרי במשולש ישר זווית   

 

נושא: משולשים  
תיאור: דף עבודה אינטראקטיבי ויישום דינאמי לדיון וחקירה של המשפט: הגובה במשולש ישר זווית שווה לממוצע הגיאומטרי של היטליו.

 
אי שוויון המשולש
 

אי שוויון המשולש   

 

נושא: משולשים  
תיאור: דף עבודה אינטראקטיבי ויישומון דינאמי לחקירה של אי שוויון המשולש. בהנתן שלשה של אורכי צלעות, האם ניתן לבנות מהם משולש?

 
מלבן ודלתון
 

מלבן ודלתון   

 

נושא: דמיון  
תיאור: יישום דינאמי בו מוצגת בעיה גיאומטרית פתוחה. יצרו אמצעים לחצי מהאלכסונים. יש לחקור את הצורות הנוצרות באיור, למצואר משולשים חופפים ודומים ולמצוא יחסי שטחים שונים.

 
זוגיות ואי זוגיות של פונקציה
                                                                                                         

זוגיות ואי זוגיות של פונקציה   

 

נושא: פונקציות  
תיאור: יישום דינאמי המאפשר לבדוק עבור פונקציות שונות האם הן זוגיות , אי זוגיות, או לא זה ולא זה. פונקציה זוגית כאשר לכל נקודה יש על הפונקציה נקודה סימטרית ביחס לציר ה-y. פונקציה אי זוגית כאשר לכל נקודה יש נקודה סימטרית ביחס לראשית. נה הקשר בין שיעורי הנקודות הסימטריות?

http://highmath.haifa.ac.il/data/dinami/%D7%96%D7%95%D7%92%D7%99%D7%95%D7%AA.png
 
מה ניתן לומר על משיקים של פונקציה זוגית
 

מה ניתן לומר על משיקים של פונקציה זוגית

 

נושא: פונקציות  
תיאור: יישום דינאמי לחקירת הקשר בין תכונת הזוגיות של הפונקציה לזוגיות הנגזרת. ניתן לבדוק את שיפועי המשיקים בנקודות סימטריות של הפונקציה.                       

http://highmath.haifa.ac.il/data/dinami/%D7%96%D7%95%D7%92%D7%99%D7%95%D7%AA_%D7%94%D7%A0%D7%92%D7%96%D7%A8%D7%AA.png
 
אי רציפות של פונקציה רציונאלית
 

אי רציפות של פונקציה רציונאלית

 

נושא: פונקציה רציונאלית
תיאור: דף עבודה ויישום דינאמי לחקירה של אי רציפות של פונקציה רציונאלית.

 
נוסחאות הכפל המקוצר - ריבוע הסכום
 

נוסחאות הכפל המקוצר - ריבוע הסכום   

 

נושא: אלגברה - נוסחאות
תיאור: המחשה ויזואלית לנוסחה של ריבוע של דו איבר כחלק מנוסחאות הכפל המקוצר.

 
תחום הגדרה של פונקציות עם שורש
 

תחום הגדרה של פונקציות עם שורש

 

נושא: פונקציית השורש  
תיאור: דף עבודה ויישום דינאמי לחקירה של פונקציות שונות עם שורש. ביישום שתי פונקציות שורש של פונקציה לינארית. נשאלת השאלה האם וכיצד משתנה תחום ההגדרה בפעולות סכום ומכפלת הפונקציות. בדף העבודה משימות המאירות נקודות בעייתיות במציאת תחום ההגדרה.

 
בעית קיצון בתחום סגור
 

בעית קיצון בתחום סגור   

 

נושא: בעיות קיצון  
תיאור: דף עבודה אינטראקטיבי ויישום דינאמי להמחשה של בעית קיצון. בבעיה זו יש להתחשב במציאת המקסימום גם בתחום ההצבה של הפונקציה.

   

 
השורש של פונקצית הישר והריבועית
 

השורש של פונקצית הישר והריבועית

 

נושא: פונקציית השורש 
תיאור: דף עבודה ויישום דינאמי לחקירה של הרכבת פונקצית השורש על פונקצית הישר ועל פונקציה ריבועית.

   

 
מקומות גיאומטריים של מספרים מרוכבים
 

מקומות גיאומטריים של מספרים מרוכבים   

 

נושא: מספרים מרוכבים  
תיאור: יישום דינאמי לחקירה והמחשה של מקומות גיאומטריים של מספרים מרוכבים במישור גאוס.

   

 
קוסינוס של הפרש זוויות - הוכחה ללא מילים
 

קוסינוס של הפרש זוויות - הוכחה ללא מילים   

 

נושא: טריגונומטריה 
תיאור: יישום דינאמי המציג הוכחה ויזואלית (ללא מילים) של הנוסחה לקוסינוס של הפרש זוויות.

   

 
סינוס של סכום זוויות - הוכחה ללא מילים
 

סינוס של סכום זוויות - הוכחה ללא מילים   

 

נושא: טריגונומטריה 
תיאור: יישום דינאמי המציג הוכחה ויזואלית (ללא מילים) של הנוסחה לסינוס של סכום זוויות.

   

 
רוכבת האופניים
 

רוכבת האופניים   

 

נושא: מקומות גיאומטריים  
תיאור: יישום דינאמי הממחיש את המקום הגיאומטרי של המעגל . מוצגת השאלה: לרוכבת אופניים אסור להתרחק יותר מק"מ מביתה. מהו התחום המותר לרכיבה?

   

 
קיפול נייר
 

קיפול נייר   

 

נושא: דמיון  
תיאור: דף עבודה אינטראקטיבי ויישום דינמי בהם מוצגת בעיה של קיפול נייר מלבני. אילו מסקנות ניתן להסיק מהצורות שנתקבלו?

   

 
מלבן ומשולש שווה שוקיים
 

מלבן ומשולש שווה שוקיים   

 

נושא: קטע אמצעים  
תיאור: יישום דינאמי בו מוצגת בעיה גיאומטרית פתוחה. על אחת מצלעות המלבן בנו משולש ווה שוקיים כך שהקטע הנוצר בצלע המקבילה במלבן הוא קטע אמצעים של המשולש. על פי האיור יש למצוא יחסי שטחים שונים.

   

 

 
פונקציה הפוכה
 

פונקציה הפוכה   

 

נושא: פונקציות                                              
תיאור: דף עבודה אינטראקטיבי וישום דינאמי לחקירה של תכונות פונקציות הפוכות, התנאי לקיום פונקציה הפוכה והסימטריה לישר y=x

   

 

 
מיכלי הדלק
 
 מיכלי הדלק

 

נושא: סדרות                 
כיתה:  
תיאור: דף עבודה ויישום דינאמי לבעיה מילולית הדורשת ידע בסדרה חשבונית. נכתב על ידי עמרי נווה ונערך על ידי מרכז המורים 

 

 
חקירת פונקציה בתחום סגור
 

חקירת פונקציה בתחום סגור   

 

נושא: הפונקציה
כיתה:

תיאור: יישום דינאמי בו ניתן להקליד פונקציה ולחקות את תהליך החקירה שלה. ניתן לצפות שלב אחר שלב באיפיוני הפונקציה כגון נקודות אפס, נקודות קיצון, אסימפטוטות מקבילות לצירים ורק אז ליצור את הגרף. ניתן גם להגדיר תחום סגור לפונקציה. היישום נוצר על ידי רותם ינקלוביץ במסגרת קורס גאוגברה תשע"ג.

   

 

 
עקומות בגיאומטריה אנליטית
 

עקומות בגיאומטריה אנליטית

 

נושא: גיאומטריה אנליטית
כיתה:
 
תיאור: יישום דינאמי בו הכרות עם משפחת העקומות: a x² + b y² + c x y + d x + e y + k = 0. עם שינוי הפרמטרים ניתן לחקור את הדומה והשונה בין העקומות ואת הטיפוסים השונים כגון: ישרים, פרבולות, מעגלים, אליפסה, היפרבולה.

 

 

 
התנהגות הפונקציה סביב נקודות אי הגדרה
 

התנהגות הפונקציה סביב נקודות אי הגדרה   

 

נושא: פונקציה רציונלית                                                                        
כיתה: 

תיאור: דף עבודה ויישום דינאמי לחקירה של התנהגות הפונקציה סביב נקודות אי הגדרה. ההבחנה בין נקודת אי רציפות סליקה ("חור") לבין אסימפטוטה. ובחינת השפעת ריבוי השורש על התנהגות הפונקציה סביב האסימפטוטה.

 

 
שורשים מרוכבים של הפרבולה
 

שורשים מרוכבים של הפרבולה

נושא: מספרים מרוכבים          
כיתה:

תיאור: מתוך הפיצוח "מדמיינים את המספרים המדומים" נמצא שורשים מדומים של משוואה ריבועית. חשבתם פעם האם ניתן לראות את השורשים המרוכבים של משוואה ריבועית בעזרת גרף הפרבולה? השורשים הממשיים של פונקציה ריבועית הם נקודות האפס של הפרבולה, אך היכןמסתתרים השורשים המרוכבים. נתבונן בפונקציות ריבועיות בהצגה הקודקודית (הצורה המוזזת), בעזרת יישום דינאמי בגאוגברה, ונגלה שיטה פשוטה לאתר את השורשים של הפרבולה במישור המרוכב.  

 

 
יחסי שטחים במשולש
 

יחסי שטחים במשולש

 

נושא: דמיון                                       
כיתה:  
תיאור:
נתון משולש ובו שני תיכונים. מה נוכל ללמוד על המשולשים שנוצרו. שימוש במשפט על התיכון המחלק את המשולש לשני שטחים שווים, ובמשפטי דמיון, יחס הגבהים ויחס השטחים. דף עבודה ויישום דינאמי

   

 

 
בעית קיצון במשולש ישר זווית
 

בעית קיצון במשולש ישר זווית

 

נושא: בעיות קיצון.
כיתה: 
מבוסס על בחינת בגרות:
שאלון 804 חרף תשע"ב 
תיאור:
מתבסס על בחינת בגרות, שאלון 804 חרף תשע"ב. דף עבודה ויישום דינאמי לחקירת בעית קיצון במשולש ישר זווית. בדף העבודה הנחיות לחקירה ולפתרון בדרכים שונות. שימוש במשפט התיכון ליתר שווה למחציתו. דף העבודה והיישום נוצרו על ידי עמרי נווה ובעריכת מרכז המורים.

 

 
Pi Day Live

Pi Day Live

 
אירוע מצולם של פרופ מרכוס דה –סוטוי, המציג את פאי, ומציע בסדנה כמה דרכים שונות למדידת הפאי.


   

 
מה לעז ולגיאומטריה?

מה לעז ולגיאומטריה?   http://highmath.haifa.ac.il/images/data2/pitzuah/classes_images/7-10.png

בפיצוח שלש בעיות בגיאומטריה, המוצגות כחידות, הדורשות דמיון וראייה מרחבית. היישומים הדינאמיים מסייעים להמחשה ולפיתוח חשיבה ויזואלית. הבעיות מתאימות ללומדים את נושא המעגל כמקום גיאומטרי (לאו דוקא באופן אלגברי) והכרות עם חישובי שטח של עיגול.

 

 

תגובות (0)

 


תגים:  מעגל שטח עיגול מקום גיאומטרי ראיה מרחבית
 
מה לעז ולגיאומטריה?

מה לעז ולגיאומטריה?   http://highmath.haifa.ac.il/images/data2/pitzuah/classes_images/7-10.png

בפיצוח שלש בעיות בגיאומטריה, המוצגות כחידות, הדורשות דמיון וראייה מרחבית. היישומים הדינאמיים מסייעים להמחשה ולפיתוח חשיבה ויזואלית. הבעיות מתאימות ללומדים את נושא המעגל כמקום גיאומטרי (לאו דוקא באופן אלגברי) והכרות עם חישובי שטח של עיגול.

 

 

תגובות (0)

 

 

 

 

 

 

 


 


תגים:  מעגל שטח עיגול מקום גיאומטרי ראיה מרחבית
 
מה לעז ולגיאומטריה?
דף הבית arrow פיצוחים מתמטיים
תקציר
מה לעז ולגיאומטריה? | ما للعنزة والهندسة؟
 

במרכז שדה ריבועי 5x5 מ"ר, קשורה בחבל עז רעבתנית, האוכלת כל עשב הנקרה בדרכה.

א. מה צריך להיות אורך החבל כך שתאכל רק חצי מהשדה? מהי צורת השטח שתאכל העז?
התנסו ביישומון

ב. מהו אורך החבל הגדול ביותר שניתן לקשור בשדה זה? איזה חלק של השדה תאכל אז העז?

 

Inline Frames

בתוך שדה רחב נמצא שטח מרוצף ריבועי שאורך צלעו 2 מטר. אל קצות השטח קשורה עז בלולאה בחבל באורך 1 מטר.
העז מסתובבת סביב השטח המגודר ואוכלת את כל העשב אליו היא מגיעה.

התנסו ביישומון, הזיזו את הלולאה של החבל סביב, וענו:

א. מהי צורת השטח שתאכל העז? חשבו את השטח של העשב הנאכל. הסבירו.
ב. בשדה אחר העז הרעבתנית נקשרה לשטח בצורת מחומש משוכלל שאורך צלעו 2 מטרים. מהי צורת השטח שתאכל העז הפעם? חשבו את השטח של העשב הנאכל. הסבירו.
ג. כיצד ישתנה השטח שתאכל העז אם השטח יהיה בצורת משושה משוכלל שאורך צלעו 2 מטרים? משולש שווה צלעות?
ד. הכלילו מהי צורת השטח שתאכל העז סביב שטח בצורת מצולע משוכלל בעל n צלעות? הביעו את שטחו בעזרת n.

 

במרכז שדה נמצא שטח מגודר מלבני ומרוצף בגודל 4x6 מ"ר. עז רעבתנית קשורה האחת הנקודות על הצלע CD.
נסו לשער בכל אחד מהמקרים הבאים את צורת השטח שתאכל העז ואת שטחה.
בדקו ביישומון.

א. העז קשורה אל הקודקוד C בחבל שאורכו 3 מטרים, 4 מטרים, 5 מטרים, 10 מטרים.
ב. העז קשורה אל אמצע הצלע CD בחבל שאורכו 3 מטרים, 4 מטרים, 5 מטרים, 10 מטרים.
ג. היכן לדעתכם נקשרה העז, אם צורת השדה שהתקבלה כבאיור הבא.
ד. אורך החבל 10 מטרים, היכן יש לקשור את העז על הצלע CD, כך שיתקבל שטח מקסימלי?

 
תיבת האוצרות המתמטיים של פרופסור סטיוארט

כתב: פרופ' איאן סטיוארט
ספר עיון
תקציר:
אתם יודעים למה סבלתם בשיעורי המתמטיקה בבית הספר? מפני שמה שלימדו אתכם היה משעמם! כשאיאן סטיוארט, אחד המתמטיקאים המפורסמים בעולם כיום, היה בן ארבע־עשרה, הוא התחיל ללקט דברים מעניינים שמצא במתמטיקה ושלא נלמדו בבית הספר, כלומר כל מה שמשעשע ומסקרן בתחום. סטיוארט כינס את כל הפריטים הללו בפנקס. עם הזמן תפח היומן המתמטי שלו לשישה פנקסים גדושים, ובסופו של דבר הפכו כולם לתיבת האוצרות המתמטיים של פרופסור סטיוארט.

אתם מוזמנים להסיר את מכסה התיבה ולגלות שפע של חידות היגיון, סיפורים, בדיחות, תעלולים חשבוניים, משחקי מילים וקלפים, דברים שאפשר לבנות ודברים שאפשר לעשות. בין השאר, תלמדו איך מרוויחים מיליון דולר מהוכחת הברור מאליו, מה הסיפור של המשפט האחרון של פרמה ולמה באמת אסור לחלק מספר באפס. תיבת האוצרות של פרופסור סטיוארט מיועד הן לחובבי מתמטיקה ותיקים והן לטירונים ההרפתקנים. הוא מגרה את הדמיון ומבטיח שעות של התעמלות לתאי המוח, הנאה והפתעות רבות.  

לרכישה
סקירת הספר באתר "מר חשבון"


 
 
חשבון פשוט: מספרים שליליים

חשבון פשוט: מספרים שליליים  
 


מקור:
הטלויזיה החינוכית
אופי הפעילות:
משדר נוסטלגי של הטלויזיה הלימודית המציג את המספרים המכוונים, בניית ציר המספרים ועיסוק בסדר בין המספרים. מלווה באנימציות ובהמחשות כולל טיול למקום הנמוך ביותר בעולם.

 
 

תגובות (0)

 
 
היכן נמצא את המספרים השליליים?

היכן נמצא את המספרים השליליים?  
 

מקור:
BBC
אופי הפעילות:
סרטון קצר של דקה, המציג את המספרים השליליים בשימושים שונים ומגוונים בחיי היום יום. הסרטון מלווה בשאלונים אינטראקטיביים. 
 
 

תגובות (0)

 
 
מעבדת הבטריות

מעבדת הבטריות  
 

מקור:
NCTM
אופי הפעילות:
- משחק בו חוקרים את פעולות החשבון במספרים שליליים במודל המתח של הבטריות. מודל נוסף להצגת המספרים השליליים המלווה במערך שיעור מאת ה- NCTM.
 
 

תגובות (0)

 
 
שלושה ברצף

שלושה ברצף  
 

מקור:
nrich
אופי הפעילות:
משחק מאתגר המשלב אסטרטגיה ותרגול חיבור וחיסור של מספרים שליליים. הגרילו שני מספרים בקובייה. חברו תרגיל שתוצאתו על הלוח ונסו ליצור רצף של שלושה מספרים בלוח. ניתן לשחק עם חבר או נגד המחשב, וכן לקבוע את רמת המשחק.
 
 

תגובות (0)

 
 
הצילו את העולם בעזרת המספרים השליליים

הצילו את העולם בעזרת המספרים השליליים  
 

מקור:
BBC
אופי הפעילות:
שלושה משחקי הרפתקה משולבים בוידאו . הילחמו ברובוטים המנסים להשתלט בעולם, פתרו משימות בסדר המספרים השליליים והצילו את העולם....
 
 

תגובות (0)

 
 
כפל של מספרים שליליים

כפל של מספרים שליליים  
 


מקור:
WHY U, תרגום דוידסון און-ליין
אופי הפעילות:
סרטון אנימציה המציג הסברים לפעולת הכפל בין מספרים שליליים. הסרטון הוא השמיני בסדרה , המציגה נושאים שונים בתחום הטרום אלגברה. (בתרגום של מכון דוידסון). בפרק זה נבדוק ביחד עם פרופסור ון שמוהוק מה הם חוקי הכפל כאשר אחד או יותר מהאופרנדים המוכפלים הוא שלילי, ומה עומד מאחורי החוקים האלה.

 
 

תגובות (0)

 
 
מודל ויזואלי לחיבור מספרים שליליים בעזרת חיצים

מודל ויזואלי לחיבור מספרים שליליים בעזרת חיצים  
 

מקור:
המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי
אופי הפעילות:
יישום דינאמי בגאוגברה, בו ניתן להדגים ולחקור סכום של מספרים שליליים. במודל זה כל רישום מספרי מתואר על-ידי חץ (וקטור) שלו גודל וכוון. כאשר אורך החץ מבטא את ערכו המוחלט של המספר וכיוונו מבטא את סימנו: חץ שמאלה מספר חיובי, חץ ימינה מספר שלילי. מכאן גם השם מספרים מכוונים.
 
 

תגובות (1)

 
 
מודל ויזואלי לחיבור ומספרים שליליים בעזרת קשתות

מודל ויזואלי לחיבור ומספרים שליליים בעזרת קשתות  
 

מקור:
המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי
אופי הפעילות:
יישום דינאמי בגאוגברה, בו ניתן להדגים ולחקור סכום של מספרים שליליים במודל הקשתות. המחובר הראשון מוצג כנקודה על ציר המספרים והמחובר השני מייצג תנועה בצעדים ימינה או שמאלה- תלוי בסימן המחובר השני. תנועה ימינה- המחובר השני חיובי ותנועה שמאלה- המחובר השני שלילי. תוצאת החיבור היא הנקודה אליה הגענו.
 
 

תגובות (0)

 
 
בארץ יצורי הפרא המתמטיים

בארץ יצורי הפרא המתמטיים  
 

מקור:
המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי
אופי הפעילות:
הפיצוח "בארץ יצורי הפרא המתמטיים" עוסק בפעולות החיבור והחיסור של מספרים שליליים באמצעות מודל אסימונים, בו מספר חיובי מיוצג ע" אסימון כחול ומספר שלילי ע"י אסימון אדום ושניהם יחד מהווים את זוג האפס. הפיצוח ערוך כדפי עבודה לתלמיד ומלווה בסרטונים קצרים ובמשחקים אינטראקטיביים לתרגול פעולות החיבור והחיסור. כמו כן, תמצאו סקירה קצרה על ההיסטוריה של המספרים השליליים, משחקים ומקורות מגוונים בנושא. שימו לב בפרט ליחידת השתלמות מורים המציגה את המודל על יתרונותיו וחסרונותיו.
 
 

תגובות (0)

 
 
חקור ושחק עם משוואת הישר

חקור ושחק עם משוואת הישר  
 

מקור:
phET
אופי הפעילות:
יישום דינאמי ואינטראקטיבי לחקירה של הקשר בין משוואת הישר ומשוואתו. התרגול מתנהל כמשחק.
 
 

תגובות (0)

 
 
שרטוט ישר

שרטוט ישר  
 

מקור:
Khan academy
אופי הפעילות:
תרגול אינטראקטיבי באקדמיית קאהן, מתורגם לעברית. בהינתן משוואת ישר, על התלמיד ליצור גרף ישר על ידי קביעת שתי נקודות עליו. התרגול מלווה בסרטון הסבר וברצף נושאי של משוואת הישר בסרטונים ובתרגול.
 
 

תגובות (0)

 
 
הצילו את כדור הארץ

הצילו את כדור הארץ  
 

מקור:
Mangahigh
אופי הפעילות:
משחק אינטראקטיבי בו עשר רמות, לתרגול בניית משוואת הישר דרך שתי נקודות. המורה יכול לבנות כיתה ולעקוב אחר תוצאות התלמידים.
 
 

תגובות (0)

 
 
התאמת ישרים

התאמת ישרים  
 

מקור:
Pearson Australia
אופי הפעילות:
פעילות אינטראקטיבית, בה יש להתאים משוואות לאוסף ישרים במערכת הצירים. ניתן לשחק בשלוש רמות.
 
 

תגובות (0)

 
 
מכונת המספרים

מכונת המספרים  
 

מקור:
nrich
אופי הפעילות:
יישום דינאמי ובו סימולציה למכונת מספרים בה הקשר הוא לינארי. ניתן להכניס למכונה מספרים שונים, לצפות בתהליך החישוב ולנחש על פי התוצאות את הכלל לפיו עובדת המכונה. ביישום ניתן לחקור את הקשר לגרף הפונקציה ולטבלת המספרים. ניתן גם לבנות מכונות לפונקציות לינאריות שונות.
 
 

תגובות (0)

 
 
ישרים מקבילים ומאונכים

ישרים מקבילים ומאונכים  
 

מקור:
nrich
אופי הפעילות:
יישומים דינאמיים לחקירת המצב ההדדי של ישרים: ישרים מקבילים , ישרים מאונכים , שיקוף של ישרים לציר ה-x ולציר ה-y. ביישום ישרים מקבילים עליכם להזיז את הנקודות כך שיתקיים התנאי שהישרים יקבילו ולחקור את הקשר של הישרים במשוואות האלגבריות שלהם.
 
 

תגובות (0)

 
 
לאסוף יהלומים

לאסוף יהלומים  
 

מקור:
nrich
אופי הפעילות:
משחק אינטראקטיבי מול המחשב או נגד חבר, בו האתגר הוא לחבר שלוש משוואות ישרים כך שיעברו דרך כמה שיותר נקודות בהן יהלומים.
 
 

תגובות (0)

 
 
משחק זיהוי ישרים

משחק זיהוי ישרים  
 

מקור:
Fun Based Learning
אופי הפעילות:
משחק אינטראקטיבי לתרגול זיהוי ישרים ברמת מתחילים. יש להתאים משוואת ישר לנקודות נתונות במערכת הצירים. מטרתכם לאסוף כמה שיותר נקודות.
 
 

תגובות (0)

 
 
מילוי וריקון כד

מילוי וריקון כד  
 

מקור:
המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי
אופי הפעילות:
יישום דינאמי לחקירת עליה וירידה של הישר. ביישום סימולציה של שני שטחים מלבניים, האחד מתמלא בצבע באופן קבוע והשני מתרוקן מצבע באופן קבוע. ניתן לעקוב אחר השתנות גובה הצבע בטבלאות המספריות, ובנקודות המתארות את גובה הצבע כפונקציה של הזמן. תוך האנימציה ניתן לראות בבירור את תהליך העליה והירידה ולחקור את הקשר לייצוג האלגברי.
 
 

תגובות (0)

 
 
משחקים ותרגול ברשת

משחקים ותרגול ברשת
 


מקור:

אופי הפעילות:
משחק לתרגול חוקי החזקות עם KIWI
אוסף משחקים לתרגול חזקות  
תרגול אינטראקטיבי של חוקי החזקות באוניברסיטת קאהן.

 
 

תגובות (0)

 
 
סדרי גודל בעולם

סדרי גודל בעולם
 


מקור:

אופי הפעילות:
תוכנה ידידותית וויזואלית להתרשמות מסדרי גודל בעולם. מה הגודל של חיידקים? ומה הגודל של היקום? התוכנה מציגה בשפות שונות, גם בעברית,סרגל שניתן לנוע עליו, ומראה גופים בגדלים שונים, מהחלקיקים הקטנים ביותר ועד לגלקסיות עצומות. ראו הצעה לפעילות באתר כיתה בפיתה.

 
 

תגובות (0)

 
 
ראפ החזקות

ראפ החזקות
 


מקור:

אופי הפעילות:
שיר ראפ מהנה לשינון חוקי החזקות וריקוד מסעיר של כיתה ומורה.

 
 

תגובות (0)

 
 
העבר את זה הלאה

העבר את זה הלאה
 


מקור:
המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי
אופי הפעילות: הפיצוח עוסק בחקירת תהליכי גידול מעריכי. ניתן לשלב בלימוד סדרה הנדסית או בבעיות גדול ודעיכה.

 
 

תגובות (0)

 
 
חזקה ונתחזק

חזקה ונתחזק
 


מקור:
המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי
אופי הפעילות: הפעילות כוללת חידות המסודרות מן הקל אל הכבד. פתרון החידות דורש ידע בחוקי חזקות ובחשבון מודולארי (שאריות). תוכלו לשלב את החידות בהוראת נושא החזקות, בהעשרה ואפילו בנושא האינדוקציה בו נראה שיטות הוכחה שונות לבעיות של חלוקה במספר.

 
 

תגובות (0)

 
 
חזקות של 10

חזקות של 10
 


מקור:
powersof10
אופי הפעילות:
סרטון מרהיב
A scientific film essay, narrated by Phil Morrison. A set of pictures of two picnickers in a park, with the area of each frame one-tenth the size of the one before. Starting from a view of the entire known universe, the camera gradually zooms in until we are viewing the subatomic particles on a man's hand.

 
 

תגובות (0)

 
 
משוואת הישר

משוואת הישר  
 

מקור:
המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי
אופי הפעילות:
דף עבודה אינטראקטיבי בגאוגברה לחקירת השפעת הפרמטרים על משוואת הישר y=ax+b. כמו כן יש אפשרות לשרטט מדרגות שונות על פי שתי נקודות על הישר ולחקור את שיפוע הישר כיחס בין הפרש ה-yלהפרש ה-x.
 
 

תגובות (0)

 
 
ראפ החזקות

ראפ החזקות
 


מקור:

אופי הפעילות:
שיר ראפ מהנה לשינון חוקי החזקות וריקוד מסעיר של כיתה ומורה.

 
 

תגובות (0)

 
 
משחקים ותרגול ברשת

משחקים ותרגול ברשת
 


מקור:

אופי הפעילות:
משחק לתרגול חוקי החזקות עם KIWI
אוסף משחקים לתרגול חזקות  
תרגול אינטראקטיבי של חוקי החזקות באוניברסיטת קאהן.

 
 

תגובות (0)

 
 
לוח גלטון

לוח גלטון
 


מקור:
המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי
אופי הפעילות:
הפיצוח עוסק בהסתברות ומעט בסטטיסטיקה. בפיצוח פעילות לחקר התפלגות בינומית תוך ניסוי בסימולציה דינאמית של לוח גלטון (הדומה למשולש פסקל). התלמידים חוקרים את גרף הפעמון, העקומה הנורמלית ומפתחים את הנוסחאות להסתברות בינומית, תוך שימוש במשולש פסקל. בפיצוח הפניות לרקע הסטורי של ענף ההסתברות ושימושים בתרבות המודרנית (חכמת ההמונים).

 
 

תגובות (1)

 
 
גלגל המזל

גלגל המזל
 


מקור:
המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי
אופי הפעילות:
הפיצוח בנושא הסתברות כולל יישום אינטראקטיבי (מתוך NRICH) של גלגלי מזל שונים (רולטה) .בפיצוח מספר פעילויות לחקירת ההסתברות של אירועים דו שלביים ויותר. בפיצוח חקירה של הקשר בין הסתברות ניסויית, בה חוזרים שוב ושוב על הניסוי ויוצרים טבלת שכיחויות וגרף עמודות, לבין הסתברות תיאורטית.

 
 

תגובות (0)

 
 
משחקי מזל בחנוכה

משחקי מזל בחנוכה
 


מקור:
המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי
אופי הפעילות:
בפיצוח בעיות ברמות קושי שונות בהסתברות. בבעייה הראשונה משחק בו ניתן להתנסות עם יישום אינטראקטיבי.

 
 

תגובות (0)

 
 
כלים אינטראקטיביים להסתברות ניסויית

כלים אינטראקטיביים להסתברות ניסויית
 


מקור:

אופי הפעילות:
מטבע, קובייה, קלפים וגלגלי מזל - אוסף כלים אינטראקטיביים להגרלה. ניתן לבצע את ניסוי ההגרלה שוב ושוב ולראות את ההתאמה בין ההסתברות הניסויית להסתברות התיאורטית.

כלי אינטראקטיבי לבניית גלגל מזל צבעוני

Virtual Spinner - גלגל מזל אינטראקטיבי – יישומון בו ניתן לעצב את גלגל המזל ולהגריל מספר.

Virtual Dice – קובייה אינטראקטיבית - יישומון בו ניתן לבחור מספר קוביות ולהגריל מספרים

 
 

תגובות (0)

 
 
<< התחלה < קודם 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 הבא > סוף >>

תוצאות 304 - 404 מ 3029



Home2
פיצוחים
home3


המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי - הפרויקט מבוצע עפ"י מכרז 6/1.07 עבור האגף לתכנון ולפיתוח תוכניות לימודים, המזכירות הפדגוגית, משרד החינוך.

כל הזכויות שמורות לאגף המיחשוב, אוניברסיטת חיפה | עיצוב וביצוע: שני זילברמן, אגף המחשוב