Home2 arrow home3
home3
שער בצורת קשת
שם התלמיד: עידו בואנו, טלי ליסובודר, נועה גאון, עדי אורן
כיתה: ט'
בית ספר:
אורט יד לייבוביץ נתניה
שם העבודה: שער בצורת קשת
נושא מתמטי:
מורה מנחה: ברכה חסן
                                                                                              
 
 
 
השטחים הקדושים
שם התלמיד: עומר גיל ושליו שרמי
כיתה: ז'
בית ספר:
מנחם טביב ראשלצ
שם העבודה: השטחים הקדושים
נושא מתמטי:
מורה מנחה: מירב גבע
                                                                                              
 
 
 
מפת שכונת מליבו
שם התלמיד: עומר אלירז
כיתה: ט'
בית ספר:
חטב בגין נס ציונה
שם העבודה: מפת שכונת מליבו
נושא מתמטי:
מורה מנחה: סלבה גורמן
                                                                                              
 
 
 
תחנה מרכזית רחובות
שם התלמיד: עדן גוטליב ונועם כהן
כיתה: ח' מופת
בית ספר:
אורט רחובות
שם העבודה: תחנה מרכזית רחובות
נושא מתמטי:
מורה מנחה: אלכס בזרסקי
                                                                                              
 
 
 
העיגולים
שם התלמיד: עדי שמולביץ, שקד טסה
כיתה: ח'
בית ספר:
שמעוני גבעתיים
שם העבודה: העיגולים
נושא מתמטי:
מורה מנחה:
                                                                                              
 
 
 
טחנת הקמח של מונטפיורי
שם התלמיד: עדי שמאי ועדן מויאל
כיתה: ט'
בית ספר:
מנחם טביב ראשלצ
שם העבודה: טחנת הקמח של מונטפיורי
נושא מתמטי:
מורה מנחה: מסי איצקוביץ
                                                                                              
 
 
 
איזה רצף כדאי להזמין
שם התלמיד: עדי קירה סמית
כיתה: ח'
בית ספר:
שמעוני גבעתיים
שם העבודה: איזה רצף כדאי להזמין
נושא מתמטי:
מורה מנחה: אסתי שוימר
                                                                                              
 
 
 
העיגול ושלושת הקפיצים
שם התלמיד: עדי אהרונסון , מאור כהן ועפרי אורן, אור סודאי ולוטן יורן, תומר גרסלר וגל שכטר
כיתה:
בית ספר:
על יסודי נחשון חבל מודיעין
שם העבודה: העיגול ושלושת הקפיצים
נושא מתמטי:
מורה מנחה:
                                                                                              
 
 
 
באר המזל
שם התלמיד: סירין ביבאר
כיתה: ט'
בית ספר:
חטב ינוח ג'ת
שם העבודה: באר המזל
נושא מתמטי:
מורה מנחה: מאמון שנאן
                                                                                              
 
 
 
ריצוף
שם התלמיד: סיון קיזנר
כיתה: ח'
בית ספר:
חטיבת שזר כפר-סבא
שם העבודה: ריצוף
נושא מתמטי:
מורה מנחה: אמירה הרשקוביץ
                                                                                              
 
 
 
דגל יוון
שם התלמיד: סאהר ביסאן
כיתה: ט'
בית ספר:
חטב ינוח ג'ת
שם העבודה: דגל יוון
נושא מתמטי:
מורה מנחה: מאמון שנאן
                                                                                              
 
 
 
בעיה מילולית
שם התלמיד: נתנאל קוצרנקו, אריאל קיפרווסר
כיתה: י"א -5 י
בית ספר:
אורט גוטמן
שם העבודה: בעיה מילולית
נושא מתמטי:
מורה מנחה: רינה זבודניק
                                                                                              
 
 
 
הפרחים בגן הותיקים שברחובות
שם התלמיד: נעה הררי, אביה ארליך ושיר גולן
כיתה: ז'
בית ספר:
קציר ב רחובות
שם העבודה: הפרחים בגן הותיקים שברחובות
נושא מתמטי:
מורה מנחה: אורית ארז
                                                                                              
 
 
 
דלתון בפארק
שם התלמיד: נעה גבעון, נועם בורשטיין, אורי קציר, צוף נתנאל, ליאור מטלון, שחר מולדבסקי
כיתה:
בית ספר:
על יסודי נחשון חבל מודיעין
שם העבודה: דלתון בפארק
נושא מתמטי:
מורה מנחה:
                                                                                              
 
 
 
שטח המלבן בשלט רחוב
שם התלמיד: נמרוד יזרעאלי ואור אונונו
כיתה:
בית ספר:
זלמן ארן ראשון לציון
שם העבודה: שטח המלבן בשלט רחוב
נושא מתמטי:
מורה מנחה: ענת פישלוביץ
                                                                                              
 
 
 
דאון בחוף הים
שם התלמיד: ניר דניאל
כיתה:
בית ספר:
חטב אלון כפר סבא
שם העבודה: דאון בחוף הים
נושא מתמטי:
מורה מנחה:
                                                                                              
 
 
 
טריאתלון
שם התלמיד: ניל ברם
כיתה:
בית ספר:
חטב אלון כפר סבא
שם העבודה: טריאתלון
נושא מתמטי:
מורה מנחה:
                                                                                              
 
 
 
הדרך אל האושר
שם התלמיד: נטע ליברמן
כיתה:
בית ספר:
סביון גני יהודה
שם העבודה: הדרך אל האושר
נושא מתמטי:
מורה מנחה: איריס אלמוג
                                                                                              
 
 
 
טיול מתמטי ברחובות
שם התלמיד: מתן שוהם
כיתה: ז'
בית ספר:
אורט רחובות
שם העבודה: טיול מתמטי ברחובות
נושא מתמטי:
מורה מנחה: אלכס בזרסקי
                                                                                              
 
 
 
היכל הספר
שם התלמיד: מתן וקורל מוהבטי
כיתה: ט'
בית ספר:
מנחם טביב ראשלצ
שם העבודה: היכל הספר
נושא מתמטי:
מורה מנחה: מסי איצקוביץ
                                                                                              
 
 
 
הכיכר
שם התלמיד: מתן אביטן
כיתה: ט'
בית ספר:
אורט רחובות
שם העבודה: הכיכר
נושא מתמטי:
מורה מנחה: אלכס בזרסקי
                                                                                              
 
 
 
מגרש הכדורגל
שם התלמיד: מרואן ביבאר
כיתה: ט'
בית ספר:
חטב ינוח ג'ת
שם העבודה: מגרש הכדורגל
נושא מתמטי:
מורה מנחה: מאמון שנאן
                                                                                              
 
 
 
אביב הגיע פסח בא
שם התלמיד: מעין לארסן
כיתה: ח'
בית ספר:
שמעוני גבעתיים
שם העבודה: אביב הגיע פסח בא
נושא מתמטי:
מורה מנחה: אסתי שוימר
                                                                                              
 
 
 
גלי הים
שם התלמיד: מיכל פרי
כיתה:
בית ספר:
חטב אלון כפר סבא
שם העבודה: גלי הים
נושא מתמטי:
מורה מנחה:
                                                                                              
 
 
 
בית הכנסת הגדול בנס ציונה
שם התלמיד: מיה רבינוביץ
כיתה: ט'
בית ספר:
חטב בגין נס ציונה
שם העבודה: בית הכנסת הגדול בנס ציונה
נושא מתמטי:
מורה מנחה: איריס איזנברג
                                                                                              
 
 
 
דמיון בין דגל הארץ לדגל העדה
שם התלמיד: מחמד סיף
כיתה: ט'
בית ספר:
חטב ינוח ג'ת
שם העבודה: דמיון בין דגל הארץ לדגל העדה, המשך
נושא מתמטי:
מורה מנחה: מאמון שנאן
                                                                                              
 
 
 
האצטדיון המתמטי
שם התלמיד: מור טרופר, יובל פרלמוטר, רות יהודה ויורי קליין
כיתה: ט'
בית ספר:
אורט יד לייבוביץ נתניה
שם העבודה: האצטדיון המתמטי
נושא מתמטי:
מורה מנחה:
                                                                                              
 
 
 
חצי המעגל המלא
שם התלמיד: מאיה קפילוטו, רותם שריר, אילון מלא-רון, שחר רון, אוהד גמר, בר ביטון, שגיא כהן
כיתה:
בית ספר:
על יסודי נחשון חבל מודיעין
שם העבודה: חצי המעגל המלא
נושא מתמטי:
מורה מנחה:
                                                                                              
 
 
 
הגינה הלבנה
שם התלמיד: מאיה עמיאל
כיתה: ח'
בית ספר:
שמעוני גבעתיים
שם העבודה: הגינה הלבנה
נושא מתמטי:
מורה מנחה: אסתי שוימר
                                                                                              
 
 
 
מדרגות נעות
שם התלמיד: מאי לוין וענבר מזרחי
כיתה: ח'
בית ספר:
שמעוני גבעתיים
שם העבודה: מדרגות נעות
נושא מתמטי:
מורה מנחה: אסתי שוימר
                                                                                              
 
 
 
בית בכפר יאנוח
שם התלמיד: לינא חטיב
כיתה: ט'
בית ספר:
חטב ינוח ג'ת
שם העבודה: בית בכפר יאנוח
נושא מתמטי:
מורה מנחה: מאמון שנאן
                                                                                              
 
 
 
מנורת הכוסות
שם התלמיד: לילך הורטל ויעל בן דור
כיתה:
בית ספר:
סביון גני יהודה
שם העבודה: מנורת הכוסות
נושא מתמטי:
מורה מנחה: איריס אלמוג
                                                                                              
 
 
 
האטומיום
שם התלמיד: ליטל בנימין
כיתה:
בית ספר:
חטב אלון כפר סבא
שם העבודה: האטומיום
נושא מתמטי:
מורה מנחה:
                                                                                              
 
 
 
הכינרת
שם התלמיד: להב קייזר ואופק שגב
כיתה: ח'
בית ספר:
חטיבת שזר כפר-סבא
שם העבודה: הכינרת
נושא מתמטי:
מורה מנחה: אמירה הרשקוביץ
                                                                                              
 
 
 
מרחיבים את המעגל
שם התלמיד: כנרת יחזקאל
כיתה: ח'
בית ספר:
שמעוני גבעתיים
שם העבודה: מרחיבים את המעגל
נושא מתמטי:
מורה מנחה: אסתי שוימר
                                                                                              
 
 
 
השייח הדרוזי
שם התלמיד: כוואן חבקה
כיתה: ט'
בית ספר:
חטב ינוח ג'ת
שם העבודה: השייח הדרוזי
נושא מתמטי:
מורה מנחה: מאמון שנאן
                                                                                              
 
 
 
בית הכנסת הגדול בראשון לציון
שם התלמיד: ירין סיטון ענבל דוד וגל מדמוני
כיתה: ט'
בית ספר:
מנחם טביב ראשלצ
שם העבודה: בית הכנסת הגדול בראשון לציון
נושא מתמטי:
מורה מנחה: מסי איצקוביץ
                                                                                              
 
 
 
IMAX
שם התלמיד: יניב יושע ושגיא רוקח
כיתה: ט'
בית ספר:
מנחם טביב ראשלצ
שם העבודה: IMAX
נושא מתמטי:
מורה מנחה: מזל ורד
                                                                                              
 
 
 
כיכר דיזנגוף
שם התלמיד: ים דויטש
כיתה: ח'
בית ספר:
שמעוני גבעתיים
שם העבודה: כיכר דיזנגוף
נושא מתמטי:
מורה מנחה: אסתי שוימר
                                                                                              
 
 
 
המצלמה
שם התלמיד: יותם פפרמן
כיתה:
בית ספר:
סביון גני יהודה
שם העבודה: המצלמה
נושא מתמטי:
מורה מנחה: איריס אלמוג
                                                                                              
 
 
 
תמונה מהבית שלנו
שם התלמיד: יוסר סיף
כיתה: ט'
בית ספר:
חטב ינוח ג'ת
שם העבודה: תמונה מהבית שלנו
נושא מתמטי:
מורה מנחה: מאמון שנאן
                                                                                              
 
 
 
אופניים
שם התלמיד: יונתן בובליל
כיתה:
בית ספר:
סביון גני יהודה
שם העבודה: אופניים
נושא מתמטי:
מורה מנחה: איריס אלמוג
                                                                                              
 
 
 
קניון רחובות
שם התלמיד: יובל מסורי
כיתה: ח'
בית ספר:
אורט רחובות
שם העבודה: קניון רחובות
נושא מתמטי:
מורה מנחה: שוש גופשטיין
                                                                                              
 
 
 
מדעטק מוזיאון המדע בחיפה
שם התלמיד: יהב דגן וזיו מירון
כיתה: ט'
בית ספר:
מנחם טביב ראשלצ
שם העבודה: מדעטק מוזיאון המדע בחיפה
נושא מתמטי:
מורה מנחה: מסי איצקוביץ
                                                                                              
 
 
 
סטטיסטיקה תיאורית
שם התלמיד: טליה פרץ
כיתה:
בית ספר:
סביון גני יהודה
שם העבודה: סטטיסטיקה תיאורית
נושא מתמטי:
מורה מנחה: איריס אלמוג
                                                                                              
 
 
 
גבעת הדקלים
שם התלמיד: טל צברי וגיל משיח
כיתה: ט'
בית ספר:
אורט רחובות
שם העבודה: גבעת הדקלים
נושא מתמטי:
מורה מנחה: אלכס בזרסקי
                                                                                              
 
 
 
מעגל
שם התלמיד: חי ברמלי וגילי יסעור
כיתה:
בית ספר:
סביון גני יהודה
שם העבודה: מעגל
נושא מתמטי:
מורה מנחה: גלית פסח
                                                                                              
 
 
 
גבעת הדקלים
שם התלמיד: זהבה סמליין, כרמל ליבמן, דקל גדקא
כיתה: ט'
בית ספר:
אורט רחובות
שם העבודה: גבעת הדקלים
נושא מתמטי:
מורה מנחה: אלכס בזרסקי
                                                                                              
 
 
 
קניון רחובות
שם התלמיד: ורד אסף ויעל ישק
כיתה: ז'
בית ספר:
אורט רחובות
שם העבודה: קניון רחובות
נושא מתמטי:
מורה מנחה:
                                                                                              
 
 
 
פסל ברחובות
שם התלמיד: הודיה אלבז, הודיה שאלתיאל, אוריה צפתי, ליבנת פטל
כיתה: ח'
בית ספר:
צביה רחובות
שם העבודה: פסל ברחובות
נושא מתמטי:
מורה מנחה: הילה כהן
                                                                                              
 
 
 
בונים מגדלים בתל אביב
שם התלמיד: הדר מיסה
כיתה: ח'
בית ספר:
שמעוני גבעתיים
שם העבודה: בונים מגדלים בתל אביב
נושא מתמטי:
מורה מנחה: אסתי שוימר
                                                                                              
 
 
 
הסבתא של אבא
שם התלמיד: האני סיף
כיתה: ט'
בית ספר:
חטב ינוח ג'ת
שם העבודה: הסבתא של אבא
נושא מתמטי:
מורה מנחה: מאמון שנאן
                                                                                              
 
 
 
הילד והצל
שם התלמיד: דניאל זלבסקי, גל פוריאן, אלעד עמירן, רועי עוזיאלי, רותם בן יוסף, עומר לוטן
כיתה:
בית ספר:
על יסודי נחשון חבל מודיעין
שם העבודה: הילד והצל
נושא מתמטי:
מורה מנחה:
                                                                                              
 
 
 
משולשים
שם התלמיד: דנה זלצמן
כיתה: ח'
בית ספר:
סביון גני יהודה
שם העבודה: משולשים
נושא מתמטי:
מורה מנחה:
                                                                                              
 
 
 
כיכר הכפר
שם התלמיד: דועאא עבאס
כיתה: ט'
בית ספר:
חטב ינוח ג'ת
שם העבודה: כיכר הכפר
נושא מתמטי:
מורה מנחה: מאמון שנאן
                                                                                              
 
 
 
החלון
שם התלמיד: דועאא ביסאן
כיתה: ט'
בית ספר:
חטב ינוח ג'ת
שם העבודה: החלון
נושא מתמטי:
מורה מנחה: מאמון שנאן
                                                                                              
 
 
 
סרטון
שם התלמיד: דוד אוסנוביץ וליאור ירמייב
כיתה: ט'
בית ספר:
שרת נתניה
שם העבודה: סרטון
נושא מתמטי:
מורה מנחה: איריס כהנא
                                                                                              
 
 
 
קרון הכפתורים
שם התלמיד: דהרי מורן, שרעבי שקד, כוכבי נופר,בן-שלום טל, חרס טל, אינקואהונה עדי
כיתה: ט'
בית ספר:
אורט רחובות
שם העבודה: קרון הכפתורים
נושא מתמטי:
מורה מנחה: שוש גופשטיין
                                                                                              
 
 
 
המנעול המלא מתמטיקה
שם התלמיד: דאנה פרג
כיתה: ט'
בית ספר:
חטב ינוח ג'ת
שם העבודה: המנעול המלא מתמטיקה
נושא מתמטי:
מורה מנחה: מאמון שנאן
                                                                                              
 
 
 
הבקבוקים
שם התלמיד: גל דלוגוביצקי
כיתה:
בית ספר:
חטב אלון כפר סבא
שם העבודה: הבקבוקים
נושא מתמטי:
מורה מנחה:
                                                                                              
 
 
 
בעיית תנועה
שם התלמיד: גיא גל
כיתה:
בית ספר:
חטב אלון כפר סבא
שם העבודה: בעיית תנועה
נושא מתמטי:
מורה מנחה:
                                                                                              
 
 
 
המכבש
שם התלמיד: גואנה ביסאן
כיתה: ט'
בית ספר:
חטב ינוח ג'ת
שם העבודה: המכבש
נושא מתמטי:
מורה מנחה: מאמון שנאן
                                                                                              
 
 
 
המתעמלת
שם התלמיד: גאיה היכל ודורון גוברין
כיתה:
בית ספר:
סביון גני יהודה
שם העבודה: המתעמלת
נושא מתמטי:
מורה מנחה:
                                                                                              
 
 
 
גן השעשועים המתמטי
שם התלמיד: ג'ק אבולפיה, יובל נהון, יהודה אקוז, אביעד משה
כיתה:
בית ספר:
אורט יד לייבוביץ נתניה
שם העבודה: גן השעשועים המתמטי
נושא מתמטי:
מורה מנחה:
                                                                                              
 
 
 
מצדה
שם התלמיד: ברק קיסלבסקי
כיתה: ח'
בית ספר:
חטיבת שזר כפר-סבא
שם העבודה: מצדה
נושא מתמטי:
מורה מנחה: אמירה הרשקוביץ
                                                                                              
 
 
 
אוניברסיטת תל אביב
שם התלמיד: בר פרחי
כיתה: ט'
בית ספר:
מנחם טביב ראשלצ
שם העבודה: אוניברסיטת תל אביב
נושא מתמטי:
מורה מנחה: מזל ורד
                                                                                              
 
 
 
מגדל משה אביב
שם התלמיד: בר אלמוג ובן חייט
כיתה: ט'
בית ספר:
מנחם טביב ראשלצ
שם העבודה: מגדל משה אביב
נושא מתמטי:
מורה מנחה: מזל ורד
                                                                                              
 
 
 
פריחת הפרחים
שם התלמיד: בן זלקינד
כיתה:
בית ספר:
סביון גני יהודה
שם העבודה: פריחת הפרחים
נושא מתמטי:
מורה מנחה: איריס אלמוג
                                                                                              
 
 
 
בעיית הגנן ובעיית עזריאלי
שם התלמיד: ארנון פילץ
כיתה:
בית ספר:
סביון גני יהודה
שם העבודה: בעיית הגנן ובעיית עזריאלי
נושא מתמטי:
מורה מנחה:
                                                                                              
 
 
 
משיקים טבעיים
שם התלמיד: אריאל טורנובסקי
כיתה: ט'
בית ספר:
חטב בגין נס ציונה
שם העבודה: משיקים טבעיים
נושא מתמטי:
מורה מנחה: סלבה גורמן
                                                                                              
 
 
 
הכספת
שם התלמיד: אסף שכטר ושגיא שוורץ
כיתה: ט'
בית ספר:
חטב בגין נס ציונה
שם העבודה: הכספת
נושא מתמטי:
מורה מנחה: סלבה גורמן
                                                                                              
 
 
 
הגשר
שם התלמיד: אסף ורנר, אוהד פרסקי, ניר חן, ורועי לרר
כיתה: ח'
בית ספר:
שמעוני גבעתיים
שם העבודה: הגשר
נושא מתמטי:
מורה מנחה:
                                                                                              
 
 
 
כיסויי ראש מסורתיים בחברה הדרוזית
שם התלמיד: אסל ברכאת
כיתה: ט'
בית ספר:
חטב ינוח ג'ת
שם העבודה: כיסויי ראש מסורתיים בחברה הדרוזית
נושא מתמטי:
מורה מנחה: מאמון שנאן
                                                                                              
 
 
 
בעיית הדגל
שם התלמיד: אמיר פרידמן
כיתה: ט'
בית ספר:
חטב בגין נס ציונה
שם העבודה: בעיית הדגל
נושא מתמטי:
מורה מנחה: סלבה גורמן
                                                                                              
 
 
 
בעיית המרפסות
שם התלמיד: אלון בלכר
כיתה: ז'
בית ספר:
מנחם טביב ראשלצ
שם העבודה: בעיית המרפסות
נושא מתמטי:
מורה מנחה: מירב גבע
                                                                                              
 
 
 
התיבות המגניבות
שם התלמיד: אכרם ביסאן
כיתה: ט'
בית ספר:
חטב ינוח ג'ת
שם העבודה: התיבות המגניבות
נושא מתמטי:
מורה מנחה: מאמון שנאן
                                                                                              
 
 
 
מגדלי עזריאלי
שם התלמיד: איתי חזן
כיתה: ח'
בית ספר:
שמעוני גבעתיים
שם העבודה: מגדלי עזריאלי
נושא מתמטי:
מורה מנחה: אסתי שוימר
                                                                                              
 
 
 
ריבועים
שם התלמיד: איתי ויזל
כיתה:
בית ספר:
סביון גני יהודה
שם העבודה: ריבועים
נושא מתמטי:
מורה מנחה: איריס אלמוג
                                                                                              
 
 
 
הקוביה
שם התלמיד: איתי בן משה
כיתה:
בית ספר:
סביון גני יהודה
שם העבודה: הקוביה
נושא מתמטי:
מורה מנחה: איריס אלמוג
                                                                                              
 
 
 
האוטובוס
שם התלמיד: איתי בן משה
כיתה:
בית ספר:
סביון גני יהודה
שם העבודה: האוטובוס
נושא מתמטי:
מורה מנחה: איריס אלמוג
                                                                                              
 
 
 
מחשבים את העץ הירוק
שם התלמיד: איילין אהרון וליאור טשימוב
כיתה: י"א
בית ספר:
אורט גוטמן
שם העבודה: מחשבים את העץ הירוק
נושא מתמטי:
מורה מנחה: רינה זבודניק
                                                                                              
 
 
 
האח המתמטי הקסום
שם התלמיד: איה זיאדה
כיתה: ט'
בית ספר:
חטב ינוח ג'ת
שם העבודה: האח המתמטי הקסום
נושא מתמטי:
מורה מנחה: מאמון שנאן
                                                                                              
 
 
 
בעיית תנועה בהקשר למגרש החלקה
שם התלמיד: אורן צרפתי, רן צמח
כיתה: י"א
בית ספר:
אורט גוטמן
שם העבודה: בעיית תנועה בהקשר למגרש החלקה
נושא מתמטי:
מורה מנחה: רינה זבודניק
                                                                                              
 
 
 
גולות
שם התלמיד: אוראל משייב
כיתה: ז'
בית ספר:
נווה יונתן
שם העבודה: גולות
נושא מתמטי:
מורה מנחה: אילנה דהן
                                                                                              
 
 
 
מרכז אלון –קריית השרון
שם התלמיד: אופק זאב, שירז עזרן ואופיר
כיתה:
בית ספר:
אורט יד לייבוביץ נתניה
שם העבודה: מרכז אלון –קריית השרון
נושא מתמטי:
מורה מנחה:
                                                                                              
 
 
 
שמונים ושישה ילדים
שם התלמיד: אופיר טבצ'ניק, גילי שריר, אלון לוין, יהל עומסי, דור דהבני, יהלי טולדנו
כיתה:
בית ספר:
על יסודי נחשון חבל מודיעין
שם העבודה: 86 ילדים
נושא מתמטי:
מורה מנחה:
                                                                                              
 
 
 
הקשר בין סמל העדה והמתמטיקה
שם התלמיד: אוליויה עבאס
כיתה: ט'
בית ספר:
חטב ינוח ג'ת
שם העבודה: הקשר בין סמל העדה והמתמטיקה
נושא מתמטי:
מורה מנחה: מאמון שנאן
                                                                                              
 
 
 
כיפת הסלע
שם התלמיד: אבירם סעד ואופק מוטולה
כיתה:
בית ספר:
מנחם טביב ראשלצ
שם העבודה: כיפת הסלע
נושא מתמטי:
מורה מנחה:
                                                                                              
 
 
 
יום האם
שם התלמיד: אביגיל שור
כיתה: ח'
בית ספר:
סביון גני יהודה
שם העבודה: יום האם
נושא מתמטי:
מורה מנחה: איריס אלמוג
                                                                                              
 
 
 
אלכסוני המקבילית חוצים את שטחה

אלכסוני המקבילית חוצים את שטחה      

מקור:
fundamental drawing constructions
אופי הפעילות:
חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: סרטון ויישומים דינאמיים המדגימים את המשפט ומנחים להוכחתו.
 
 

תגובות (0)

 
 
למלבן את המקבילית

"למלבן את המקבילית"     

מקור:
המרכז הארצי למתמטיקה בחינוך העל יסודי
אופי הפעילות:
חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: יישום דינאמי בו יש להוכיח כי קיים מלבן ששטחו שווה לשטח המקבילית . או במילים אחרות המחשה לכך ששטח כל המקביליות עם צלע נתונה (a) וגובה נתון (h) שווה, והוא שווה לשטח המלבן שאורך צלעותיו כצלע המקבילית והגובה.
 
 

תגובות (0)

 
 
מעגלים מתגלגלים
דף הבית arrow פיצוחים מתמטיים
תקציר
מעגלים מתגלגלים | פתרונות | دوائر متدحرجة
 
 

1. דו-אופן ותלת אופן

שני מעגלים מתגלגלים בתוך מעגל גדול, משיקים כל העת זה לזה ולמעגל החוסם אותם. שני המעגלים הקטנים יותר, מרכזיהם B ו-C משיקים זה לזה חסומים בתוך מעגל גדול יותר שמרכזו A.

סובבו ביישומון את הנקודה B וחקרו את המעגלים המתגלגלים.

א. האם וכיצד משתנה היקף המשולש ABC ? נמקו.

ב. מה היחס בין היקף המשולש לקוטר המעגל הגדול?

ג. אם נשנה את גודל המעגלים, כיצד ישתנה היקף המשולש ABC ? הסבירו.

ד. הוסיפו לשני המעגלים המתגלגלים מעגל נוסף שמרכזו בנקודה D. אם נשנה את גודל המעגלים כיצד ישתנה היקף המרובע ABCD? התנסו ביישומון.  

2. המשולש המתגלגל

המשולש ABC חסום בין הקירות המאונכים והכדור המשיק לקירות.

חקרו ביישום הדינאמי כיצד משתנה היקף המשולש? למה הוא שווה?

 

 

3. כובע ליצן

כובע הליצן בנוי ממשולש שווה צלעות, בתוכו חסום עיגול קטן שרדיוסו 10 סנטימטר וחצי עיגול המשיק לעיגול הקטן ולצלעות המשולש.

א. מצאו מהו רדיוס חצי העיגול הגדול.

ב. מהו אורך צלע המשולש?

4. פרחים

סביב מרכז הפרח העגול מסודרים עלי הכותרת העגולים השווים בגודלם.

א. לפניכם שלושה פרחים: הפרח המשולש, הפרח המרובע, הפרח המשושה.

חשבו בכל פרח את היחס בין הרדיוס של המעגל הפנימי לבין רדיוס המעגל החיצוני.

העזרו ביישומון

ב. למתקדמים (דרוש ידע בטריגונומטריה)
לפניכם פרח עם 12 עלי כותרת. חשבו את היחס בין הרדיוס של המעגל הפנימי לבין רדיוס המעגל החיצוני.

ג. חשבו את היחס בין הרדיוס של המעגל הפנימי לבין רדיוס המעגל החיצוני בפרח בו n עלי כותרת.


הידעתם מה זה סנגקו (sangaku)?

במאה ה-17-19 שלטו השוגונים ביפן. היפנים חיו בניתוק מהמערב ולא נחשפו להתפתחויות המדעיות המערביות, אך התפתחה ופרחה מתמטיקה מקומית. מנהג עתיק היה לתלות תחת גגות של מקדשים וקברים, לוחות עץ צבעוניים עליהם צוירו בעיות גיאומטריות יפהפיות. לוחות אלו נקראו סנגקו, נתלו כאות הערכה ותודה לקדושים והזמינו את באי המקדש להתפלל וגם לפתור את החידות! לרוב בעיות ה sangaku יש סגנון מיוחד. הן מרבות לעסוק במעגלים, ריבועים, אליפסות, וכדורים במרחב, הנוגעים זה בזה. קראו עוד.


 

קישורים נוספים

פיצוחים בנושא מעגלים

יישומים דינאמיים - משפטים ובעיות בנושא המעגלים

אוצרות פיתגורס – פיצוח ובו בעיות עם מעגלים משיקים ופתרונן בעזרת משפט פיתגורס.


חידת סנגקו בגאוגברה, וידאו המסביר כיצד לבנות בגאוגברה בתוך מעגל שלושה מעגלים משיקים זה לזה ומשיקים למעגל הגדול החוסם אותם.
בעיה הלקוחה מגיאומטריית המקדשים היפנית - אליהו לוי, הטכניון.

Japanese Temple Geometry -
,Tony Rothman , Scientific American May 1998 - מאמר המתאר את מסורת הסנגוקו, חידות גיאומטריות יפניות עם מעגלים וכדורים ואת פתרונן.

פלקסגון – קיפול ניר צבעוני עם חידות סנגוקו

על אריזת כדורים - אלכס רזניק, כמעט 2000, כתב עת למדע וטכנולוגיה

התנהגות מתמטית בעלת גוון של שימור - שלמה חריר, משה סטופל , על"ה 35.

 

שרשרת שטיינר

 
 
 
יחס היקף ושטח של מלבנים דומים

יחס היקף ושטח של מלבנים דומים    

מקור:
Illuminations - NCTM
אופי הפעילות:
חקירה אינטראקטיבית של מלבנים דומים , כיצד משתנה יחס הצלעות,יחס ההיקפים, ויחס השטחים . בפעילות נלווית ניתן גם לחקור את הגרפים של שינוי ההיקפים והשטחים במלבנים דומים. חקירה אינטראקטיבית של תיבות דומות , יחס המקצועות, שטחי פנים, הנפחים.
 
 

תגובות (0)

 
 
כיצד נמצא את גובה הבניין

כיצד נמצא את גובה הבניין    

מקור:
LearnZillion
אופי הפעילות:
חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: סרטון ומצגת לשימוש בדמיון משולשים ישרי זווית לפתרון הבעיה – כיצד מוצאים את גובה הבניין. במצגת הסבר כללי על דמיון משולשים לפי זוויות, דוגמאות חישוביות והתייחסות לטעויות נפוצות. מצורף גם מדריך למורה.
 
 

תגובות (0)

 
 
בניית משולשים דומים

בניית משולשים דומים    

מקור:
המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי
אופי הפעילות:
חקר בעזרת יישום דינאמי
תאור: דף עבודה אינטראקטיבי ובו בודקים מהו התנאי המספיק לדמיון משולשים והוכחתו.
 
 

תגובות (0)

 
 
לוח גלטון

לוח גלטון  http://highmath.haifa.ac.il/images/data2/pitzuah/classes_images/9-11.png         

הפיצוח עוסק בהסתברות ומעט בסטטיסטיקה. בפיצוח פעילות לחקר התפלגות בינומית תוך ניסוי בסימולציה דינאמית של לוח גלטון (הדומה למשולש פסקל). התלמידים חוקרים את גרף הפעמון, העקומה הנורמלית ומפתחים את הנוסחאות להסתברות בינומית, תוך שימוש במשולש פסקל.  בפיצוח הפניות לרקע הסטורי של ענף ההסתברות ושימושים בתרבות המודרנית (חכמת ההמונים).    

 

תגובות (0)

 

 

 

 

 

 

 


 

 
מעגלים מתגלגלים

מעגלים מתגלגלים   http://highmath.haifa.ac.il/images/data2/pitzuah/classes_images/9-10.png

בפיצוח ארבע בעיות העוסקות במעגלים המשיקים זה לזה. הבעיות מפתיעות בפתרונן הפשוט ומסתמכות על משפטים בסיסיים בנושא המעגלים. מתאים לראשית לימודי הגיאומטריה של המעגלץ באחת הבעיות יש הרחבה ליחסים הטריגונומטריים במשולש ישר זווית. 
בפיצוח רקע היסטורי ותרבותי לחידות סנגוקו, חידות דומות מסין.

 

תגובות (0)

 


תגים:  מעגלים משיקים גיאומטריה יישומים דינאמיים
 
לוח גלטון

לוח גלטון  http://highmath.haifa.ac.il/images/data2/pitzuah/classes_images/9-11.png         

הפיצוח עוסק בהסתברות ומעט בסטטיסטיקה. בפיצוח פעילות לחקר התפלגות בינומית תוך ניסוי בסימולציה דינאמית של לוח גלטון (הדומה למשולש פסקל). התלמידים חוקרים את גרף הפעמון, העקומה הנורמלית ומפתחים את הנוסחאות להסתברות בינומית, תוך שימוש במשולש פסקל.  בפיצוח הפניות לרקע הסטורי של ענף ההסתברות ושימושים בתרבות המודרנית (חכמת ההמונים).    

 

תגובות (0)

 

 

 

 

 

 

 


 

 
מעגלים מתגלגלים

מעגלים מתגלגלים   http://highmath.haifa.ac.il/images/data2/pitzuah/classes_images/9-10.png

בפיצוח ארבע בעיות העוסקות במעגלים המשיקים זה לזה. הבעיות מפתיעות בפתרונן הפשוט ומסתמכות על משפטים בסיסיים בנושא המעגלים. מתאים לראשית לימודי הגיאומטריה של המעגלץ באחת הבעיות יש הרחבה ליחסים הטריגונומטריים במשולש ישר זווית. 
בפיצוח רקע היסטורי ותרבותי לחידות סנגוקו, חידות דומות מסין.

 

תגובות (0)

 

 

 

 

 

 

 


 


תגים:  מעגלים משיקים גיאומטריה יישומים דינאמיים
 
המבוך של גלטון
דף הבית arrow פיצוחים מתמטיים
תקציר
המבוך של גלטון | متاهة غالتون
 
 
בואו נשחק במשחק "המבוך של גלטון", או כפי שהוא מכונה גם מכונת גלטון.
המשחק מורכב מלוח של מסמרים המסודרים כמשולש ב-7 שורות. זורקים כדור מראש הלוח, הכדור עושה דרכו מלמעלה עד למטה, כך שבכל פעם פוגע במסמר וממשיך את דרכו ימינה או שמאלה באופן אקראי וכך הלאה, עד שהוא מגיע לאחד התאים בתחתית הלוח.
Inline Frames

א. באפשרותך להמר, ולבחור את התא הזוכה. הפעילו את הסימולציה והפילו כדור. (הנחיות)
האם הכדור הגיע לתא שבחרת?

הפעילו את הסימולציה 10 פעמים, כמה כדורים פגעו בתא שבחרת?

הפעילו 100 פעמים, כמה כדורים פגעו בתא שבחרת? (ניתן להפיל את הכדורים באופן רציף ולעצור כש-n קרוב ל-100). לאיזה תא נכנסו רוב הכדורים?

שרטטו סקיצה של גרף העמודות ואפיינו את צורתו.

הידעתם?

משחק המבוך הומצא על-ידי פרנסיס גלטון (Francis Galton, 1822-1911). גלטון היה מדען אנגלי שחקר תופעות שונות, בעיקר תופעות תורשה, באמצעות הסתברות וסטטיסטיקה. גלטון נחשב לחלוץ בתחום שנקרא ״חוכמת ההמונים״ ונודע בעקבות הסיפור על השור.. בשוק שוורים נערך משחק הימורים בו המבקרים התבקשו להעריך את משקלו של שור. להפתעתו של גלטון אף איש וגם אף לא אחד מהמומחים לא הצליח להעריך את המשקל האמיתי של השור, אך הממוצע של כל ההערכות היה קרוב מאד למשקל האמיתי. ממוצע ההימורים של ההדיוטות בכיכר היה 542.9 קילוגרם. משקלו האמיתי של השור היה 543.4 קילוגרם! ב 2012 – שיחזר את הניסוי, מומחה ישראלי לחכמת ההמונים, בהרצאת TED והביא לבימה שור אמיתי...

צפו בכתבה במאקו על חכמת ההמונים ופתרון משברים עם ליאור צורף.

ב. נעם בחר בתא A2 כמנצח. תארו מסלול אפשרי שבו הכדור נופל ל- A2.

רשמו את כל המסלולים ל- A2, למשל LLRRLLL. כמה מסלולים אפשריים לתא זה?

שימו לב כמה פעמים פנה הכדור ימינה, וכמה פעמים פנה שמאלה בכל אחד מהמסלולים האפשריים לתא זה. האם קיים תא נוסף במבוך שיש לו אותו מספר מסלולים?  

ג. השלימו לאיזה תא יגיע הכדור אם מסלולו יהיה:  

ד. הפעילו את הסימולציה 500 פעמים, והשלימו את טבלת השכיחויות על פי הניסוי: 

ה. שרטטו סקיצה לגרף העמודות ואפיינו את צורתו.
 
 "זה החוק העליון של חוסר ההגיון. בכל פעם שיש כמות גדולה וכאוטית של נתונים, אתה מצעיד אותם לפי סדר הגודל שלהם ואז מופיעה, באופן מפתיע ויפהפה, צורה של סדר שהייתה סמויה לאורך כל הדרך"  Fransis Galton
 
התפלגות נורמלית, הנקראת גם התפלגות גאוס או עקומת הפעמון, הנה בלי ספק צורת ההתפלגות השימושית ביותר בכל תחומי המדע, החל מסטטיסטיקה, דרך ביולוגיה ועד מדעי החברה. בהתפלגות זו ניתן להשתמש לתיאור הפילוג של תוצאות ניסוי, התפלגות ממוצע ציונים בכיתה, התפלגות מנת המשכל במדגם אוכלוסייה, התפלגות מחיר של מניה ועוד ועוד . קראו על עקומת הפעמון במכון דוידסון ואצל הידען
 
   
כיצד נחשב את ההסתברויות השונות של הכדור הנופל בלוח גלטון?
א. נתבונן בלוח גלטון מוקטן , בעל שתי שורות בלבד. ברור שלכדור הנופל יש שתי אפשרויות בלבד בדרכו, שמאלה (L) או ימינה (R). מהי ההסתברות שיגיע לתא השמאלי?

ב. נוסיף שורה ללוח גלטון.

השלימו את תיאור המסלולים לכל תא.

בכמה מסלולים יכול הכדור להגיע לתא האמצעי?

מה מספר המסלולים האפשרי להגיע לכל אחד מהתאים בשורה השנייה?

מה ההסתברות שהכדור יפול לתא האמצעי?  

ג. מתואר עץ המתאים לכדור הנופל בלוח גלטון.

ד. רשמו על העץ, בכל תא את כל המסלולים של הכדור המגיע אליו. (L שמאל, R ימין)

ה. רשמו על העץ, בכל תא את מספר המסלולים האפשריים להגיע אליו.

ו. רשמו על העץ, בכל ענף את ההסתברות להגיע אליו.

המבוך של גלטון הוצב בשיפוע. כיצד ישתנה המשחק בו?

כיצד ישתנו ההסתברויות אם הסיכוי של הכדור ליפול ימינה גדול יותר מהסיכוי ליפול שמאלה....

התנסו במשחק בעזרת הסימולציה.

בחרו בלוח של 7 שורות ושנו את P.

א. כיצד ישתנה גרף העמודות? במה הוא שונה מגרף הפעמון שהכרנו קודם?

ב. מה ההסתברות שכדור יפול לתא A2, אם ההסתברות של כדור לפול שמאלה היא 0.6?

ג. מה ההסתברות שכדור יפול לתא A1, אם ההסתברות של כדור לפול שמאלה היא 0.6? ולתא A6? פרטו כיצד חישבתם.

ד. רשמו נוסחה להסתברות שכדור יפול בתא k בלוח גלטון של 7 שורות.

ה. רשמו נוסחה להסתברות שכדור יפול בתא k בלוח גלטון של n שורות.  

הידעתם?

חוק המספרים הגדולים של ברנולי אומר שאם חוזרים על ניסוי אקראי, כמו נפילת כדור בלוח גלטון, מספר רב של פעמים, השכיחות היחסית הנצפית בניסוי קרובה להסתברות התיאורטית. חוק המספרים הגדולים התגלה במאה ה-18 על ידי המתמטיקאי השוויצרי, ברנולי, והוא שינה את החשיבה על הסתברות, מקביעה של אירוע בדיד לחיזוי של התנהגות לטווח ארוך. ברנולי העיד שזהו חוק טריוויאלי, כל כך פשוט כך שכל הדיוט מכיר. ולמרות זאת לקח לו כ-20 שנה להוכיח את המשפט באופן מתמטי.

קראו עוד על חוק המספרים הגדולים של ברנולי, מאמר בבלוג נסיכת המדעים.  

סרטונים


מכאוס לסדר במכונת גלטון

ריקוד המזל – סימולציה של מכונת גלטון

לשחק עם לוח גלטון עוד הפעלה של נפילת הכדורים.

שני סרטוני הוראה של התפלגות בינומיאלית בעזרת כדור הנופל בלוח גלטון.

 

קישורים

לוח גלטון – יחידה אינטראקטיבית המלווה צעד אחר צעד את חישובי הסתברויות של נפילת כדור בלוח גלטון, התרשמות מגרף השכיחויות שבמספרים גדולים מתאר התפגות בינומית, עיסוק במשפט המספרים הגדולים ומשפט הגבול המרכזי.

יחידה מתוקשבת בנושא הסתברות למורים, הכוללת סרטים ויישומים אינטראקטיביים, ובה רקע על מדע ההסתברות, סקירה היסטורית, בחינת המשפט של המספרים הגדולים ומשפט הגבול המרכזי, חקר של משחקי מזל ויישומיהם והרחבה על מודל הסתברותי להבנת פקקי תנועה כמו גם שוק המניות. ביחידה חקר המשחק המבוך של גלטון כהמחשה של הנושאים הללו. מומלץ לצפות בהרצאה המסכמת.

יחידה מס 8: משולש פסקל, מצויינות ויצמן כוללת שתי חידות בשימוש עם מכונת גלטון.

יופיה של המתמטיקה – הסתברות, מצגת מאת גיל קלעי והרצאה מצולמת.

מוצג לא נורמלי (או בעצם כן נורמלי) – פוסט מאת "אבא יש רק אחד", תיאור חוויתי במוזיאון המדע בבוסטון בו מוצג לוח גלטון.

משחק הפינבול, מתוך סביבת הלימוד על "מוזיאון הכאוס הוירטואלי", של סנונית. חומר להעשרה.

יישום דינאמי של לוח גלטון מאת PHET

יישום דינאמי ללוח גלטון מאת math is fun.   

משולש פסקל בויקיפדיה
 
 
 
לא מדויק

לא מדויק

 
הבלוג של גדי אלכסנדרוביץ - מומלץ לחובבי מתמטיקה  


   

 
<< התחלה < קודם 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 הבא > סוף >>

תוצאות 506 - 606 מ 3029



Home2
פיצוחים
home3


המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי - הפרויקט מבוצע עפ"י מכרז 6/1.07 עבור האגף לתכנון ולפיתוח תוכניות לימודים, המזכירות הפדגוגית, משרד החינוך.

כל הזכויות שמורות לאגף המיחשוב, אוניברסיטת חיפה | עיצוב וביצוע: שני זילברמן, אגף המחשוב