דף הבית arrow מורים לומדים arrowכנסים וימי עיון arrowכנסים וימי עיון במרכז מורים arrowכנס ארצי 27.12.2011  
kenes2011
 
מושבים מקבילים: חטיבה עליונה
יו"ר: רוחמה ויונטה, מלכה ברנדר, רותי סגל
 

תפקידי המורה בטיפוח אוריינות בשעורי המתמטיקה לתלמידי אגף שח"ר
רוחמה ויונטה, ראש תחום מתמטיקה, אגף שח"ר, משרד החינוך

Sample Image
 תקציר: יעד מרכזי במערכת החינוך הוא שילוב האוריינות בכיתת המתמטיקה. בכנס נדגים את התפקידים השונים של המורה בטיפוח של אוריינות מתמטית בהקשר עם אוריינות טקסטואלית ואוריינות פדגוגית בסיטואציות בכיתה. בדוגמאות יושם דגש על תהליכי חשיבה של המורה והתלמיד ועל דרכים לבניית הידע האורייני באופן הדרגתי תוך פיתוח חשיבה עצמאית אצל התלמיד. 
לתקציר המלא http://highmath.haifa.ac.il/images/data2/file_icons/pdf.png

Sample Image מצגת http://highmath.haifa.ac.il/images/data2/file_icons/pdf.png  


 
האתגר: העצמת תפקיד התלמידים בשיח בשיעורי מתמטיקה
ד"ר אורלי גוטליב, אוניברסיטת בן גוריון בנגב

Sample Image
 תקציר: חוקרים מצאו כי הערכה שיפוטית היא התגובה העיקרית ולפעמים הבלעדית של מורים להתבטאויות של תלמידים בכיתות הלומדות מתמטיקה. בכנס יוצגו דרכים לשכלול התבטאויות של תלמידים בעלי הישגים שונים במתמטיקה וכיצד ניתן ליישם בעבודת ההוראה בפועל ממצאים ממחקר שערכתי כדי ללמוד על תגובות אפשריות אחרות להתבטאויות של תלמידים.  לתקציר המלא
http://highmath.haifa.ac.il/images/data2/file_icons/pdf.png
 
Sample Image מצגת http://highmath.haifa.ac.il/images/data2/file_icons/ppt.png
 

 

הצגת פתרונות שונים לבעיה בהנדסת מישור, ככלי לפיתוח החשיבה ולהבלטת יופייה של המתמטיקה
ד"ר משה סטופל, מכללות "שאנן" ו"גורדון", חיפה, ד"ר אילנה לבנברג, מכללת "גורדון", חיפה

Sample Image
 תקציר: שילוב תחומים בפתרון בעיות במתמטיקה מסייע לפיתוח החשיבה, מגביר את ההנאה מהלימוד ומוסיף עניין. בכנס תוצג בעיה אתגרית ויובאו לה 6 פתרונות (בהנדסת המישור, בטריגונומטריה, הנדסה אנליטית ווקטורים). 
לתקציר המלא http://highmath.haifa.ac.il/images/data2/file_icons/pdf.png

Sample Image מצגת http://highmath.haifa.ac.il/images/data2/file_icons/ppt.png

Sample Image פתרונות למשימה http://highmath.haifa.ac.il/images/data2/file_icons/pdf.png
  


 
האם ההתאמות מתאימות? ניתוח מקרה: הצלחת לקויי למידה קשים במרכיב הטריגונומטריה של שאלון הבגרות 02
שלומי גלפרין ודפנה זילבר, המכללה האקדמית לחינוך "תלפיות"

Sample Image
 תקציר: ההרצאה תעסוק בניתוח מקרה (CASE STUDY) של הגשת תלמיד כתה י"א בעל לקויות למידה קשות ואינטליגנציה שהוגדרה כגבולית לשאלון הבגרות 02 במתמטיקה. ממצאי עבודת ההוראה עם התלמיד במשך שנה"ל, והצלחתו בבחינה, מניבים תובנות לגבי תפישה חדשה בהגדרה של התאמות. 
לתקציר המלא http://highmath.haifa.ac.il/images/data2/file_icons/pdf.png

Sample Image מצגת http://highmath.haifa.ac.il/images/data2/file_icons/pdf.png
 
 
התאמת תכנית הלימודים במתמטיקה למאה ה-21: דוגמאות מהשטח
ד"ר רונית הופמן, מכללת סמינר הקיבוצים

Sample Image
 תקציר: במאמצנו להתאים את תכנית הלימודים במתמטיקה למאה ה- 21, פיתחנו קורסים משולבי מחשב במכללה למורים, שכוללים נושאים חשובים וחיוניים שבד"כ אינם מופיעים בתכנית המתמטיקה. בהרצאה נתמקד באחד מהנושאים – מציאת השורשים (הפתרונות) של משוואות מסוגים שונים, בעזרת תוכנת GeoGebra. 
לתקציר המלא http://highmath.haifa.ac.il/images/data2/file_icons/pdf.png

Sample Image מצגת http://highmath.haifa.ac.il/images/data2/file_icons/ppt.png   
 
הווה ועתיד בהוראת מתמטיקה בשילוב טכנולוגיה (מב"ט): ניצנים מבטיחים של הוראת מב"ט ומחשבות על העתיד
יגאל ספיר, אמיר זקצר, אורט שפירא כפר סבא

Sample Image
 תקציר: בתחילת שנת הלימודים הותקנו באורט שפירא בכפר סבא שני לוחות אינטראקטיביים. בהרצאה נתאר יישומים שונים של הטכנולוגיה החדשה וטכנולוגיות נוספות להוראת מתמטיקה, למשל ע"י הדגמות דינמיות ואינטראקטיביות שכוללות הוכחות מובנות, ייעול עבודת המורים, עזרה בשיעורי בית דרך הפורום, הוספת עניין והנאה ועוד. 
לתקציר המלא http://highmath.haifa.ac.il/images/data2/file_icons/pdf.png

Sample Image מצגת http://highmath.haifa.ac.il/images/data2/file_icons/zip.png
 
 
קישוריות פורה בין מתמטיקה (מלכת המדעים) לבין תחומי דעת אחרים
סעאבנה עבד אלסלאם, מדריך מרכז למתמטיקה בחט"ע - מחוז מרכז

Sample Image
 תקציר: בהרצאה אדגים איך דגש על זיהוי קשרים מתמטיים מסייע לתלמידים להכיר את הדרכים השונות שבהן רעיונות מתחומים שונים שזורים זה בזה. בנוסף, אדגים איך הצגת הקישוריות בין תחומי הדעת השונים עשויה לתרום להערכת כוחה של המתמטיקה ומידת השימושיות שלה. הדוגמאות יילקחו מהתחומים: מדעי המחשב, ביולוגיה ופיזיקה. 
לתקציר המלא http://highmath.haifa.ac.il/images/data2/file_icons/pdf.png

Sample Image מצגת http://highmath.haifa.ac.il/images/data2/file_icons/ppt.png
  
 
התבוננות חשיבה וחישוב אצל משוואות דיפרנציאליות
פרופ' עמוס ארליך, המחלקה להוראת המדעים, אוניברסיטת תל אביב

Sample Image
 תקציר: המתחילים בלימודי מדעים שונים נזקקים לתמונה ראשונה בנושא משוואות דיפרנציאליות כבר בשלב של לימוד מדעי הרקע. בכנס אציג תרומה אפשרית של הפרק בשביל אוהבי מתמטיקה, היינו, לתחום פעילות הכוללת התבוננות, העלאת השערות, נסיון לאמת אותן ולפעמים גם לשפרן או להכלילן. 
לתקציר המלא http://highmath.haifa.ac.il/images/data2/file_icons/pdf.png

Sample Image מצגת http://highmath.haifa.ac.il/images/data2/file_icons/pdf.png
  
 
החוקים האוניברסאליים באלגברה של פונקציות ויישומם
ד"ר יוסף דלין

Sample Image
 תקציר: חוקי ההזזה, השיקוף, המתיחה והכיווץ קשים להבנה תיאורטית בהתייחס לביטויים אלגבריים אבסטרקטיים. אך כאשר החוקים מומחשים באמצעים גראפיים, באמצעות הגרפים שלהם וחקירתם – הם נעשים מוחשיים ומובנים ומאפשרים הבנה של פונקציות רבות. חוקים כלליים אלה יומחשו באמצעות תוכנה גראפית-דינאמית במהלך ההרצאה. 
לתקציר המלא http://highmath.haifa.ac.il/images/data2/file_icons/pdf.png

Sample Image מצגת - בקרוב
 
הטכנולוגיה בשירות המתמטיקה – השוואה בין תוכנות ייעודיות להוראת המתמטיקה
סעאבנה עבד אלסלאם, מדריך מרכז למתמטיקה בחט"ע - מחוז מרכז

Sample Image
 תקציר: שילוב המחשב בהוראה, ובלימוד מתמטיקה במיוחד, יכול להוביל להבנה, לסיפוק ולהנאה במקום פחד וכישלון ולסייע בהשגת המטרה של "מתמטיקה לכל". בהצגה אדגים באופן וויזואלי ממשקי תוכנות שונות אשר משמשים ככלי עזר להוראת המתמטיקה, תוך שימת דגש על היתרונות והחסרונות של כל תוכנה. 
לתקציר המלא http://highmath.haifa.ac.il/images/data2/file_icons/pdf.png

Sample Image מצגת http://highmath.haifa.ac.il/images/data2/file_icons/ppt.png
  
 
שילוב הבזקי-חדשות-מתמטיות בהוראת המקצוע בחט"ע
ד"ר בתיה עמית, טכניון

Sample Image
 תקציר: אצל חלק גדול מבוגרי המערכת נוצרת תפיסה מוטעית שהמתמטיקה היא תחום סגור וקפוא, שבו כל התשובות ידועות ומעט מאוד אם בכלל, נותר לסקרנותם וליצירתם. מטרת המחקר שיוצג בכנס הייתה לבחון דרך לצמצם את הפער בין תכנית - הלימודים הבית-ספרית לבין טבעה המתרחב בהתמדה של המתמטיקה, על ידי חשיפת תלמידי תיכון לחידושים במתמטיקה בת- זמננו. בהרצאה יודגמו ההבזקים ויפורטו התוצאות. 
לתקציר המלא http://highmath.haifa.ac.il/images/data2/file_icons/pdf.png

Sample Image מצגת - בקרוב
  
 
 


Home2
פיצוחים
home3


המרכז הארצי למורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי - הפרויקט מבוצע עפ"י מכרז 6/1.07 עבור האגף לתכנון ולפיתוח תוכניות לימודים, המזכירות הפדגוגית, משרד החינוך.

כל הזכויות שמורות לאגף המיחשוב, אוניברסיטת חיפה | עיצוב וביצוע: שני זילברמן, אגף המחשוב